همفکران
1401/03/25
11:34
#مجمع #خکاوه 📌به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپادیزل با مشارکت بیش از 50 درصد از سهامداران در حال برگزاری است... محمدحسن محمدز...

#مجمع


#خکاوه


📌به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپادیزل با مشارکت بیش از ۵۰ درصد از سهامداران در حال برگزاری است...



محمدحسن محمدزاده مدیرعامل خکاوه به مجمع گزارش داد:



✅پرونده‌های قضایی که برای حواله ۲۴۰۰ دستگاه ولو تشکیل‌شده بود تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند. شرکت در حال رایزنی و جلسه گذاشتن برای توافق با دارندگان حواله است. از سال ۹۸ تا امروز با توجه به افزایش نرخ‌ها و نرخ ارز، باعث شده که تا نتوانیم به تعهدات خودمان در برابر دارندگان حواله‌ها، عمل کنیم و این افزایش نرخ‌ها باعث افزایش هزینه‌های شرکت و زیان در اجرای تعهدات شده است.



✅پیگیری‌های قضایی که به‌واسطه حواله‌ها در جریان است باعث توقیف اموال، املاک و حساب‌های شرکت شده است. در حال توافق با سیستم بانکی هستیم. با رایزنی بخشی از تعهدات بانکی بخشوده شد و سایپا، بانک پارسیان را تسویه کرده است اما بازهم از این محل بدهی ما به سایپا پابرجاست.



✅در تلاش هستیم که هزینه‌های مالی را به حداقل برسانیم. گرفتن تسهیلات مالی فعلا امکان‌پذیر نیست.در سال ۱۴۰۰ به سمت افزایش تولید رفته‌ایم. کیفیت محصولاتمان نسبت به رقبا بالاتر است. مشکلی در فروش نداریم.ا گر محصول جدیدمان که باقدرت ۵۲۰ اسب بخار است را وارد بازار کنیم، بافاصله زیادی نسبت به کیفیت از رقبا پیشی می‌گیریم.



✅برای این‌که فروش بهتری داشته باشیم باید به تعهدات خودمان عمل کنیم. با توجه به مشکلی که در تعهداتمان داشتیم نمی‌توانیم پیش‌فروش داشته باشیم اما بازار از ظرفیت خوبی برخوردار است.



✅اتوبوس‌های برقی و دیزلی ما بهترین محصول شناخته‌شده است. ظرفیت بازار اتوبوس به‌قدری است که شهرداری و سازمان اتوبوس‌رانی علاوه بر ما که حرف او ل را در بازار می‌زنیم با رقبا هم قرارداد می‌بندد.




✅پیش‌بینی می‌کنیم که امسال با ۲۵۰۰ تولید، به تعهداتمان هم عمل کنیم. اما با توجه به ظرفیت شرکت و بازار درصورتی‌که سرمایه‌گذاری وجود داشت، می‌توانستیم بودجه را تا ۱۰ هزار دستگاه افزایش دهیم.



✅اگر نقدینگی ما بسیار خوب باشد، سفارش‌گذاری سال آینده را از امروز شروع می‌کنیم، چراکه برخی مواقع با مواردی برمی‌خوریم که باعث تاخیر در زمان تحویل به مشتری می‌شود و نمی‌توانیم به برنامه زمان‌بندی که پیش‌بینی‌شده، دست پیدا کنیم.



✅درآمدهای شرکت از محل خدمات پس از فروش خودروهای دست‌دوم بسیار زیاد بود و خودمان هم تصور نمی‌کردیم که به چنین درآمدی دست پیدا کنیم.



✅بالای ۱۰ هزار دستگاه دست‌دوم وارد کشور شده است. با توجه به این‌که ایران‌خودرو دیزل و ماموت اعلام کردند که به خودروهای دست‌دوم خدمات نمی‌دهند، بنز و اسکانیا وارد نمی‌شوند و رنو، داف و ولو به رقابت پرداختند. باوجودی که بازار اقبالی به رنو نداشت، رقابت بین داف و ولو صورت گرفت. داف هم خدمات پس از فروش نداد، ولو بازار را تصاحب کرد. ظرفیت واردات تا ۴ هزار خودرو دست‌دوم وجود دارد.



✅اگر بتوانیم روی ون هم کار کنیم می‌توانیم درآمد خوبی از این محل داشته باشیم و به یکی از رقبای اصلی بازار دراین‌باره هم تبدیل شویم.



✅پیش‌بینی می‌کنیم که احکام قضایی تا پایان سال تمام شوند و افزایش سرمایه از دو محل تجدید ارزیابی و آورده نقدی انجام و کشور از ذیل ماده ۱۴۱ دربیاید و بتوانیم با واردات مستقیم، مقام اول بازار در کشنده را به دست آوریم.



Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0