سنا
1400/04/23
14:33
شاخص سبزپوش به تعطیلات رفت

در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۲۳ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش یک هزار و ۶۰۲ واحد به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با یک هزار و ۲۷۸ واحد افزایش به عدد ۴۰۱ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۶۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۳۷۸ واحد افزایش به ۴۰۱ هزار و ۶۲۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۸۱۲ واحد افزایش به ۲۵۵ هزار و ۳۸۴ واحد رسید .


شاخص بازار اول کاهش یک هزار و ۲۹۵ واحد و شاخص بازار دوم افزایش ۱۱ هزار و ۶ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه شیمیایی با ۶۹ هزار و ۷۶۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۸۳ هزار و ۲۵۱ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۶۱ میلیارد، گروه بانک‌ها با ۳۵ هزار و ۵۰۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۵ هزار و ۱۳۴ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد و گروه فرآورده های نفتی با ۳۵ هزار و ۵۴۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۴۹ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۷۲۷ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با ۸۴۶ واحد، گروه مپنا با ۷۲۵ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۷۰۵ واحد و بانک پارسیان با ۳۹۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند .


در مقابل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۱۴۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۱۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۴۹۴ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۴۹۰ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل کهر با ۴۴۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


همچنین، شرکت دارویی لقمان با ۵.۸۸ درصد، شرکت بورس کالای ایران با ۵ درصد، شرکت های شیر پاستوریزه پگاه خراسان، ساپیا آذین و آسان پرداخت پرشین با ۴.۹۸ درصد و شرکت پارس دارو با ۴.۹۷ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند .


از سوی دیگر، شرکت سرمایه گذاری استان گلستان با ۴.۹۹ درصد، شرکت صنایع شیمیایی سینا با ۴.۵۳ درصد، شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی با ۴.۴۴ درصد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۴.۳۷ درصد و شرکت پشم شیشه ایران با ۴.۳۶ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند .


انتهای خبر

0
0