بورس پرس
1399/12/14
00:00
پذیره نویسی ۵ هزار میلیاردی اوراق منفعت شرکت نفت با سود ۱۸.۵ درصدی

مدیرعامل مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از پذیره نویسی صکوک منفعت ۵ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی نفت با سود ۱۸.۵ درصدی طی یکشنبه و دوشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، غلامرضا ابوترابی اعلام کرد: صکوک منفعت شرکت ملی نفت جهت تامین منابع مالی مورد نیاز به منظور بازپرداخت بدهی اجرای طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده توسط شرکت واسط مالی بهمن یکم(با مسئولیت محدود) به عنوان ناشر از طریق بورس تهران منتشر می شود.


این اوراق برای بازپرداخت اصل و سود اوراق ارزی/ریالی، تسهیلات بانکی و تضامین و بازپرداخت بدهی های سررسید شده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرح های بالادستی نفت تعلق می گیرد و شرکت ها موظفند اصل و سود اوراق منتشره را حداکثر تا پنج سال از محل منابع داخلی تسویه کنند. اوراق فروش نرفته این بند با تایید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه قابل واگذاری به پیمانکاران/طلبکاران طرح ها است.


انتشار این اوراق به استناد قانون بودجه کل صورت می پذیرد و مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح اخذ شده از این رو، مشمول مفاد ماده ۲۷ قانون بازار اوراق بهادار بوده و معاف از ثبت نزد سازمان بورس است. در این اوراق، بخشی از درآمدهای حاصل از میدان گاز پارس جنوبی (شامل ۲۰ حلقه چاه نفت، تاسیسات دریایی، تاسیسات پالایشگاهی موجود در خشکی و ...) به عنوان منافع مبنای انتشار صکوک مورد استفاده قرار می گیرند.


نرخ سود علی الحساب این اوراق ۱۸.۵ درصد با دوره ۴ ساله است که هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان اوراق واریز می شود و سرمایه گذاری اهداف بازپرداخت اصل و سود این اوراق را ضمانت کرده است. بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی اوراق بر عهده کنسرسیومی متشکل از شرکت های تامین سرمایه سپهر به حجم ۳ هزار میلیارد تومان، تامین سرمایه امین و تامین سرمایه کاردان هر یک به حجم هزار میلیارد تومان است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0