ایبنا
1401/05/19
15:04
کاهش قیمت دلار، بازار طلا و سکه را نزولی کرد/ سکه تمام به کانال ۱۴ میلیون بازگشت

در معاملات امروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به روز قبل، ارزان‌تر شده است.

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبنا با اشاره به نوسانات چند دلاری طلا در بازار جهانی اظهار داشت: این هفته قیمت اونس جهانی طلا سیر صعودی داشته و در حال حاضر هم قیمت هر اونس طلا ۱۷۹۰ دلار است. قیمت هر اونس نقره نیز به ۲۰ دلار و ۴۸ سنت و قیمت هر اونس پلاتین نیز به ۹۳۸ دلار رسیده است.



وی افزود: امروز شاهد تداوم روند کاهشی قیمت دلار در بازار ارز بودیم. کشتی آرای در ادامه در خصوص قیمت‌های امروز اظهار داشت: در بازار امروز (چهارشنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به روز قبل، ارزان‌تر شده است.




وی افزود: نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان دادوستد شد.




همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۵۷ هزار تومان رسید. بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۵۰۷ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۵۸۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۶۵۹ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۸۱۰ هزار تومان رسید.



وی در پایان یادآور شد در حال حاضر حباب سکه در حال کاهش است.

انتهای خبر

0
0