اقتصاد آنلاین
1399/11/15
13:43
انجام ۱۰درصد از خصوصی سازی از طریق بازار سرمایه

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: آمار نشان می‌دهد در ۹ ماهه امسال سود شرکت‌های بورسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به طور متوسط ۳ برابر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تعداد بازارگردان‌ها در بازار سرمایه از ۱۷۵ در ابتدای سال به بیش از ۵۳۰ بازارگردان رسیده که از ارکان پویایی بازار سرمایه است.


وی با بیان اینکه شاخص بورس وابسته به مدیریت بنگاه‌ها و شرایط پیرامونی است گفت: آنچه که رییس کل بانک مرکزی درباره رساندن نرخ بهره بانکی به ۱۸ درصد عنوان کرد نیز علامت مثبتی به بازار می‌دهد.


وی همچنین درباره علت تغییر رییس سازمان بورس گفت: آقای قالیباف اصل خیلی وقت بود که تقاضای استعفا داشت و به همین علت آقای دهقان به این سمت منصوب شد که در آینده نزدیک نشست خبری برگزار خواهد کرد و برنامه‌های خود را توضیح خواهد داد.


وی درباره واگذاری سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: اساس نامه تبدیل سهام خاص به عام امضا شده و تقریبا همه کارها برای واگذاری آماده است و در اولین فرصت که شرایط از جمله پایداری بازار آماده باشد این سهام عرضه می‌شود.


وزیر اقتصاد گفت: تامین مالی از بازار سرمایه فقط شامل بازار سهام نیست و بخشی از آن شامل بازار بدهی است که حتی بنگاه‌های خصوصی می‌توانند برای فروش اوراق در آن اقدام کنند.


وی افزود: همچنین ۱۰ درصد از خصوصی سازی از طریق بازار سرمایه در ماه‌های گذشته انجام شده است.


وی با اشاره به موضوع درامد مالیاتی در بودجه افزود:سعی کرده‌ایم که در شرایط جنگ اقتصادی و کرونا ، فشار به مودیان وارد نشود با این حال در ۱۰ ماه امسال تمام درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده محقق شده است.


انتهای خبر

0
0