آکادمی هلاکوئی
1401/01/26
13:20
رسانه دولتی چین خواستار پذیرش گسترده‌تر e-CNY است

روزنامه وابسته به خبرگزاری شین‌هوا، Economic Information Daily،…

روزنامه وابسته به خبرگزاری شین‌هوا، Economic Information Daily، روز پنجشنبه مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن اقداماتی برای پذیرش بیشتر یوان دیجیتال پیشنهاد می‌کرد.


سرمقاله گفت که دولت های محلی باید بودجه خود را برای ترویج طرح آزمایشی افزایش دهند.


نهادهای دولتی باید در پذیرش e-CNY پیشگام شوند.


این گزارش همچنین پیشنهاد می‌کند که یوان دیجیتال را برای بازرگانان بیشتر، به‌ویژه پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، گسترش دهید و کمپین‌های بیشتری را برای تبلیغ CBDC برای عموم راه‌اندازی کنید.


این مقاله افزود: بانک مرکزی باید در زمانی که قوانین مربوط به این پروژه در حال انجام است، روی حقوق و مسئولیت‌های یوان دیجیتال کار کند.


CBDC چین – یوان دیجیتال یا e-CNY – آزمایشات خود را در اکتبر ۲۰۲۰ در شنژن آغاز کرد و تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۸۷.۵۶۵ میلیارد یوان (۱۱.۲۳۸ میلیارد دلار) رسید. به تازگی آزمایشی را در ۲۳ شهر چین گسترش داده است.


با این حال در ماه آوریل، بانک مرکزی اذعان داشت که این پروژه از نظر راحتی، فراگیری، نوآوری، امنیت، انطباق و پایداری با مشکلاتی مواجه است که نیاز به مطالعه و بررسی بیشتر دارد.


طبق داده‌های منتشر شده در پایان سال گذشته، میانگین مبلغ انتقال هر کیف پول شخصی یوان دیجیتال ۳۳۵.۵ یوان (۵۲.۶۶ دلار آمریکا) است که ۱.۴ درصد از میانگین هزینه سالانه ساکنان چین در سال ۲۰۲۱ است.


اگر حجم تراکنش‌های انجام‌شده توسط کیف‌پول‌های سازمانی/تجاری را کم کنیم، میانگین حجم انتقال واقعی می‌تواند حتی کمتر شود.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: forkast


انتهای خبر

0
0