آریاسهم
1400/06/02
10:20
#جهانی #چین ⏺ بررسی جزئیات تجارت خارجی چین در ماه جولای نشان می‌دهد که نقش این کشور به عنوان عامل محرک تقاضا برای کامودیتی‌های عمده در دنیا در حال...

#جهانی #چین



⏺ بررسی جزئیات تجارت خارجی چین در ماه جولای نشان می‌دهد که نقش این کشور به عنوان عامل محرک تقاضا برای کامودیتی‌های عمده در دنیا در حال کاهش است.



⏺ آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد در جولای میزان #سنگ_آهن وارداتی با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ۸۸.۵ میلیون تن کاهش یافته و در بازه ۷ ماه ابتدایی سال نیز مجموع واردات این کشور معادل با ۶۴۹ میلیون تن بوده است که ۱.۵ درصد کاهش را نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.



⏺ واردات #مس برای چهارمین ماه متوالی کاهشی بوده و چین در ماه جولای ۴۲۴ هزار تن مس کار نشده خریده که ۴ هزار تن کاهش نسبت به عملکرد ماه جولای و همچنین سقوط ۴۴ درصدی را نسبت به رکورد واردات ۷۶۲ هزار تنی سال گذشته نشان می‌دهد.



⏺ خرید #نفت خام نیز در جولای با ۵۰۰ هزار بشکه کاهش نسبت به ماه پیشین به ۹.۷۱ میلیون بشکه در روز کاهش یافته و برای چهارمین ماه متوالی است که واردات نفت کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز بوده است.



⏺ #زغال‌_سنگ یکی از معدود کامودیتی‌هایی بوده که تحت تاثیر افزایش تقاضای مصرفی برای انرژی در این کشور در تابستان، شاهد رشد واردات آن بوده‌ایم.




انتهای خبر

0
0