اقتصاد آنلاین
1399/12/18
18:00
تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ رشد پالایش و دارا همگام با بورس امروز

در بورس امروز ۵۷۲میلیارد تومان دارا یکم و ۹۶۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۴۷۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۱۲۳میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده ؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم ( پالایش ) با ارزش ۹۶۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم ( دارا یکم ) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتمادآفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.


حقیقی‌ها حدود ۶میلیارد تومان واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه یکم (سپاس) را از حقوقی‌ها خریدند (۶۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «اعتماد» را به ارزش ۷۷میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳۶درصد معاملات).


دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام زرین کوروش (زرین) رشد ۶.۴درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق سرمایه‌گذاری در زمین ساختمان نگین شهر ری (نگین) با زیان ۲.۱درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۷درصد) در رابطه با صندوق «زرین» در تابلو معاملات نقش ببندد.


دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۵۳۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۶۲درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.


از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه سکه طلای مفید با نماد عیار معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (۰.۳درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) ثبت شد.


کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقمی حدود دو هزار و ۴۷۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۱۲۳میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود پنج هزار و ۹۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی حدود ۲۸۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید


صندوق‌های معامله‌پذیر 99.12.18 LQ
تحرکات صندوق‌ها 99.12.18 LQ
انتهای خبر

0
0