بورس پرس
1400/02/31
00:00
معاملات مشکوک زیرمجموعه "خودرو"، دو سهم لیزینگ، سه سرمایه گذاری + ۹ نماد

در روز افت ۱۸ هزار و ۶۶۹ واحدی شاخص، زیرمجموعه خودرو، دو سهم لیزینگی، سه شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با توجه به نوسانات قیمت های جهانی و افت نرخ ارز، پر عرضه در معاملات اکثر نمادها آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۱۸ هزار و ۶۶۹ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۱۵۴ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۳.۸ و ۱۰.۱ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به سایپا، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، ایران خودرو، بانک تجارت به همراه بانک صادرات با داد و ستد ۲۹۳، ۲۶۹، ۲۶۱، ۲۳۸ و ۲۱۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۸ تا هشت برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، فرآورده های نسوز ایران شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت ۴۸.۶ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۲.۳ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های پگاه گیلان، صنعتی دوده فام ، داروسازی ابوریحان ، سرمایه گذاری سبحان، لیزینگ ایران و شرق، مارگارین ،فروسیلیس ایران ، پگاه آذربایجان شرقی، پارس خزر ، دارو جابربن حیان ، لیزینگ پارسیان، سرمایه گذاری همدان ، الکتریک خودرو شرق (زیرمجموعه ایران خودرو) و سرمایه گذاری لرستان مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور زیرمجموعه ایران خودرو، دو سهم لیزینگ، سه شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0