آکادمی هلاکوئی
1400/02/09
14:45
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۹ اردیبهشت)

تلاش ناموفق دوباره بیتکوین پس از آنکه بیت…

تلاش ناموفق دوباره بیتکوین


پس از آنکه بیت کوین روز دوشنبه از پایین ترین سطح قیمت ۳ هفته گذشته خود یعنی ۴۷۰۰۰ دلار بازگشت، این ارز رمزنگاری شده با قیمتی در حدود ۵۴۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰ دلار ترید شده است. همانطور که قبلا هم گفتیم، این دارایی چندین بار تلاش کرد روند افزایشی خود را ادامه دهد ولی با اندکی فاصله در حدود تراز ۵۶۰۰۰ دلار قرار گرفت.


دیروز هم وضعیت تا حدودی مشابه به نظر می رسید، زیرا BTC دوباره در حدود ۵۵۰۰۰ دلار معامله شد. با این حال، انتشار گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ فیس بوک، منجر به پخش شدن شایعاتی شد مبنی بر اینکه این غول شبکه های اجتماعی، بیت کوین را در ترازنامه خود نگه می دارد. این گمانه زنی ها بر قیمت این دارایی تاثیر گذاشت.


لحظاتی قبل از انتشار این خبر، قیمت BTC به بالاترین قیمت هفتگی خود در ۵۶۵۰۰ دلار رسید (در Bitstamp). اما، به محض این که مشخص شد در این گزارش هیچ اشاره ای به بیت کوین نشده است، این دارایی به سرعت به خط قیمت قبلی خود بازگشت.


در ساعات بعدی، BTC به پایین ترین سطح روزانه خود در ۵۳۵۰۰ دلار رسید اما از آن زمان تقریبا ۱۰۰۰ دلار افزایش قیمت داشته است. در نتیجه این تحولات، ارزش بازار بیت کوین بالای ۱ تریلیون دلار باقی مانده است.


با این حال، با تداوم عملکرد مثبت آلتکوین ها، چیرگی بیت کوین بر بازار ارزهای رمزنگاری شده همچنان رو به کاهش است. معیار مقایسه ارزش بازار BTC با تمام دارایی های رمزنگاری شده اکنون به زیر ۴۹٪ رسیده است که پایین ترین سطح طی ۳ ساله گذشته است.


رنگ سبز، حاکم بر بازار آلتکوین ها


همانطور که در بالا اشاره شد، اخیرا بیشتر کوین های جایگزین عملکرد خوبی داشته اند. اتریوم با رشدی چشمگیر که در ۲۴ ساعت گذشته شدت بیشتری هم گرفته است، در این مسیر پیشگام است. دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ بازار، بعد از رکورد ۲۷۰۰ دلاری، موفق شد به رکورد دیگری بالاتر از ۲۷۶۰ دلار برسد. بایننس کوین (۵.۵٪)، ریپل (۷٪)، کاردانو (.۵٪)، پولکادات (۳.۵٪)، لایت کوین (۲.۵٪)، چین لینک (۱.۶٪) و دوج کوین (۱.۳٪) از دیگر ارزهای مهمی هستند که امروز با رنگ سبز ظاهر شده اند.


بازار 9 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (9 اردیبهشت)بازار 9 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (9 اردیبهشت)

توکن حاکمیت یونی سوآپ (UNI) با ۱۲٪ افزایش بیشترین رشد در میان ارزهای دارای ارزش بازار بالا تجربه کرده است. اکنون UNI بالاتر از تراز ۴۲ دلار معامله می شود.


Fantom (۵۴٪), ۱inch (۲۰٪), Chiliz (۲۰٪), Polygon (۱۸٪), PancakeSwap (۱۷٪), Theta Fuel (۱۵٪), ICON (۱۴٪), Decentraland (۱۲٪) و Enjin Coin (۱۲٪) ازجمله توکن های دارای ارزش بازار کمتر هستند که در تایم فریم ۲۴ ساعته صعودی بوده اند.


در نهایت، سرمایه تجمعی بازار کلیه دارایی های رمزنگاری نزدیک به ۲.۱ تریلیون دلار می باشد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0