بتاسهم
1401/03/02
15:48
مجمع #سخوز 📌 به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خوزستان در روز جاری با حضور ۷۹/۳۷ درصدی صاحبان سهام در حال برگزاری است که مهمتری...

مجمع


#سخوز



📌 به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خوزستان در روز جاری با حضور ۷۹/۳۷ درصدی صاحبان سهام در حال برگزاری است که مهمترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:




✅سیمان خوزستان چهارمین ظرفیت سیمان کشور و ۳درصد سیمان داخلی را به عهده دارید.



✅در بحث صادرات سیمان،تلاش کردیم محصولات بیشتری ارایه بدهیم و بیش از ۳۳۶ هزارتن سیمان فله صادر کردیم که سهم قابل ملاحظه ای را در کشور به خود اختصاص دادیم.



✅ درصد تحویل به ظرفیت اسمی سیمان خاکستری کل کارخانجات هلدینگ فارس و خوزستان ۷۷ درصد بوده و درصد تحویل به ظرفیت اسمی سیمان خوزستان در سال مالی مذکور حدود ۱۰۰ درصد بوده است. سهم سیمان خوزستان از بازار مصرفی داخلی استان ۴۸٪ به نسبت کل بوده و الباقی به ترتیب سیمان بهبهان ۱۱ درصد و سیمان کارون ۸ درصد بوده است.



✅بالاترین مصرف سیمان در استان مربوط به اهواز است. برخورداری از موقعیت جغرافیایی و اقلیمی مناسب و تولید بالا و امکان لجستیکی و ناوگان حمل و نقل پر تعداد و کیفیت بالای محصول و برند معتبر و تنوع محصول از مزیت‌های رقابتی سیمان خوزستان به شمار می رود.



✅ نوسان تقاضا در بازار داخل و عدم هم افزایی سایر تولید کنندگان و افزایش بی رویه کرایه حمل و محدودیت ها و تغییرات مستمر شاخص های صادراتی و نوسانات در تامین و پایداری شبکه برق و گاز از چالش های اصلی پیش روی شرکت به شمار می رود.



✅ در بازارهای صادراتی در صورت برطرف نشدن عوامل ناشی از تحریم ها و گشایش بازارهای جدید و اتمام مناقشات منطقه‌ای با فعال شدن دیپلماسی تجاری و وجود استعدادهای بالقوه در توسعه و عمران کشورهای همسایه چشم انداز رونق بخش صادرات سیمان و کلی که در سال‌های آینده پیش بینی می شود.



✅ بیشترین درآمد و سودآوری در آینده همچنان به ترتیب عاملین فروش و پروژه های عمرانی و صنایع سیمان بر هستند.



✅ نرخ هر تن صادرات سیمان ۲۴/۲۵ دلار در سال ۹۹ و ۲۸ دلار در سال ۱۴۰۰ است که ۳/۷۵ دلار در هر تن افزایش داشته است نرخ برابری دلار در سال ۹۹ میانگین ۲۰۸/۴۷۴ ریال و در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳۵ هزار و ۴۲۰ ریال بوده است.



انتهای خبر

0
0