کانال تحلیلی پارسیس
1400/07/26
07:30
🟢 #نفت رکورد شکنی 🔅 قیمت نفت امروز به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسید ، زیرا تقاضا همچنان در حال بهبودی ناشی از واکسیناسیون COVID-و شیفت بیش...

🟢 #نفت رکورد شکنی



🔅 قیمت نفت امروز به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسید ، زیرا تقاضا همچنان در حال بهبودی ناشی از واکسیناسیون COVID-و شیفت بیشتر تولیدکنندگان برق از گاز گران قیمت و زغال سنگ به نفت کوره و گازوئیل است.


بهای معاملات آتی نفت برنت با ۸۷ سنت افزایش به ۸۵.۷۳ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از اکتبر ۲۰۱۸ است.


قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱.۱۲ دلار افزایش به ۸۳.۴۰ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از اکتبر ۲۰۱۴ است.


هر دوقرارداد هفته گذشته حداقل ۳ درصد افزایش یافت.



🔹 تحلیلگران بانک ANZ در یادداشتی روز دوشنبه گفتند: "کاهش محدودیت ها در سراسر جهان به احتمال زیاد به بهبود مصرف سوخت کمک می کند."


"بازار سوخت جت با انتشار اخباری مبنی بر اینکه ایالات متحده ماه آینده مرزهای خود را برای مسافران خارجی واکسینه شده باز خواهد کرد. اقدامات مشابهی در استرالیا و سراسر آسیا به دنبال داشت."


آنها افزودند که تغییر گاز به نفت برای تولید برق تنها می تواند تقاضا را تا ۴۵۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه چهارم افزایش دهد.



با این وجود ، عرضه می تواند در ایالات متحده افزایش یابد ، جایی که شرکت های انرژی هفته گذشته سکوهای نفت و گاز طبیعی خود را برای ششمین هفته متوالی اضافه کردند ، زیرا افزایش قیمت نفت باعث شد تا حفاران به چاه بازگردند.



شرکت خدمات انرژی Baker Hughes Co هفته گذشته اعلام کرد که تعداد دکل های نفت و گاز ایالات متحده ، که اولین شاخص تولید آتی است ، در هفته منتهی به ۱۵ اکتبر ۱۰ به ۵۴۳ افزایش یافت که بالاترین رقم از آوریل ۲۰۲۰ است.



🔸 در عین حال ، اقتصاد چین در سه ماهه سوم به احتمال زیاد با کندترین سرعت طی یک سال گذشته رشد کرده است ، که ناشی از کمبود برق ، تنگناهای عرضه و شیوع پراکنده COVID-۱۹ است.



دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان دسته جدیدی از سهمیه واردات نفت را برای پالایشگاه های مستقل برای سال ۲۰۲۱ صادر کرد که نشان می دهد مجموع کمک هزینه های سالانه کمتر از سال گذشته بوده است ، اولین کاهش مجوز واردات از زمان ورود این شرکت ها به بازار در سال ۲۰۱۵.



اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

انتهای خبر

0
0