سنا
1400/03/25
12:54
مروری بر عملکرد مالی ۱۲ ماهه "وساپا"

گروه سرمایه گذاری سایپا در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۹، افزایش ۱۳۰ درصدی در سود هر سهم و سود خالص و افزایش ۱۲۶ درصدی در سود عملیاتی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گروه سرمایه گذاری سایپا با سرمایه ۱۰ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد .


گروه سرمایه گذاری سایپا در دوره یاد شده، مبلغ ۴ هزار و ۳۹۸ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ ۴۱۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۱۳۰ درصدی برخوردار است .


همچنین این شرکت سود عملیاتیدوره یاد شده را با افزایش ۱۲۶ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، ۴ هزار و ۴۱۳ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال اعلام کرده است.


گروه سرمایه گذاری سایپا سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۱۳۴ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، ۶ هزار ئ ۹۷۱ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال اعلام کرده است.


یادآوری می‌شود "وساپا" در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ (حسابرسی شده)، سود هر سهم را مبلغ ۱۷۹ ریال و سود خالص را یک هزار و ۹۱۱ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال قید کرده است .


همچنین براساس این گزارش، ارزش بازار گروه سرمایه گذاری سایپا در دوره یاد شده، با افزایش ۵۰ هزار و ۵۵۶ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال به ۷۶ هزار و ۳۶۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۳ هزار و ۸۱ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال معادل ۱۴ هزار و ۸۱۰ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال محاسبه شد .


" وساپا" تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال به مبلغ معادل ۶ هزار و ۴۲۶ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۲ هزار و ۹۰۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال سود کسب کرد .


گروه سرمایه گذاری سایپا طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۶ هزار و ۵۹۷ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال خریداری کرد .


انتهای خبر

0
0