رمزارز نیوز
1401/04/12
19:00
اوضاع نابسامان شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال، صدای صرافی FTX را درآورد!

مدیرعامل صرافی رمزارزی اف تی ایکس (FTX) از همه‌گیری اوضاع نابسامان بین شرکت‌های ماینینگ کریپتو و وام‌های… مطالعه مطلب ...

مدیرعامل صرافی رمزارزی اف تی ایکس (FTX) از همه‌گیری اوضاع نابسامان بین شرکت‌های ماینینگ کریپتو و وام‌های تضمین‌شده توسط ریگ‌های ماینینگ آن‌ها در این بازار نزولی، ابراز نگرانی کرده است.


سام بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل FTX، توجه خود را به صنایع استخراج کریپتو معطوف کرده و احتمال خرید شرکت‌های ماینینگی که شرایط خوبی در این بازار ندارند، وجود دارد. این اتفاق پس از آن صورت می‌گیرد که FTX قراردادی ۴۰۰ میلیون دلاری را با پلتفرم بلاک فای (BlockFi) برای تمدید تسهیلات اعتباری و حق خرید سهام این شرکت به مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار امضا کرد.


بنکمن فرید در این راستا افزود:


صنایع ماینینگ نقش کمی در گسترش مشکلات بازار دارند و با وجود ماینرهایی که برای ریگ‌های ماینینگ خود وام گرفته و وثیقه داده‌اند، ممکن است فرصتی موثر و متقاعدکننده برای ما پیش بیاید و من قطعا این احتمال و فرصت را نادیده نخواهم گرفت.


از آغاز زمستان بازار کریپتو، شرکت‌های استخراج کریپتو تحت تاثیر رکود بازار قرار گرفته‌ و نزدیک به ۴ میلیارد دلار وام با پشتیبانی تجهیزات استخراج کریپتو در معرض تنش و فشار می‌باشد و علی‌رغم کاهش فعالیت‌های استخراج، هزینه انرژی ماینرها همچنان در حال افزایش است. از این رو، بسیاری از این شرکت‌ها اقدام به فروش دارایی‌ها و سهام‌های خود کرده‌اند.


انتهای خبر

0
0