دنیای بورس
1399/06/30
23:44
تک مصوبه بورسی امروز هیات دولت + سخنان رییس جمهور

جلسه هیات دولت امروز به ریاست حسن روحانی با سه مصوبه دنبال شد.

جلسه هیات دولت امروز به ریاست حسن روحانی با سه مصوبه دنبال شد:


حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از مهرماه همسان سازی می شود مصوبه ساز و کار اجرایی فدراسیون های ورزشی اصلاح شد افزایش سهام قابل واگذاری صنایع پالایش نفت به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس رییس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفته است: تامین بدون وقفه کالاهای اساسی و مواد اولیه بخش های تولیدی، مهمترین نشانه ناکام ماندن تحریم کنندگان اقتصاد ایران است. تامین ارز مورد نیاز سال ۹۹ و ذخیره سازی استراتژیک مصوب کماکان باید در اولویت اقدامات بانک مرکزی باشد. تاکید بر ضرورت تامین و پرداخت به موقع یارانه ها و حمایت معیشتی خانوارهای مشمول.


رییس جمهور اظهارداشت: مهمترین نشانه ناکام ماندن تحریم کنندگان اقتصاد ایران این است که به رغم ایجاد محدودیت های فراوان در فروش نفت و درآمد ارزی کشور، تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولیدی مورد نیاز کشور، بدون وقفه و مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، انجام شده است.


ییس جمهور در جلسه هیات دولت همچنی نگفت: آمریکا امروز به نقطه شکست حتمی خود رسید. به گفته روحانی، امریکا تلاش کرد یک ایتلاف جهانی علیه ایران ایجاد کند و از وقتی از برجام خارج شد فکر می کرد می تواند اتحادیه اروپا را به سمت خود بکشاند. امریکایی ها فکر می کردند که ایران کارهایی انجام می دهد تا آنها بهانه لازم برای بازگرداندن تحریم ها را به دست آورند. امروز می توانیم بگوییم که فشار حداکثری امریکا علیه ایران در بخش سیاسی و حقوقی تبدیل به انزوای حداکثری امریکا شده است.


روحانی همچنین تاکید کرد: به ۴+۱ اعلام میکنم اگر شما به تعهداتتان عمل کنید ما هم عمل تعهداتمان را برمیگردانیم. هر زمانی که ۵ کشور به همه تعهدات برجامی خود برگردند ما هم بر میگردیم. به گفته او اگر آمریکا بخواهد از قلدری خودش استفاده بکند و برای بازگرداندن تحریم‌ها بخواهد اقدامی انجام دهد، با پاسخ قاطع ایران مواجه می‌شود. ایران زیر بار قلدری آمریکا نخواهد رفت.


انتهای خبر

0
0