بورس پرس
1400/03/01
14:47
معاملات مشکوک دو زیرمجموعه سایپا، دو سهم از گروه کانی غیرفلزی + ۱۱ نماد

در روز افت ۲۷ هزار و ۵۹۱ واحدی شاخص، دو زیرمجموعه سایپا، دو شرکت از گروه محصولات کانی غیرفلزی به همراه ۱۱ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با فشار فروش در معاملات اکثر نمادها آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۲۷ هزار و ۵۹۱ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۱۲۷ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۴.۲ و ۳.۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، سایپا، بانک پارسیان، گروه بهمن به همراه بانک صادرات با داد و ستد ۵۹۶، ۵۶۸، ۲۴۹، ۲۳۶ و ۲۱۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۷ تا هفت برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، فنرسازی زر شرکت حاضر در بازار اول بورس (زیرمجموعه سایپا) با افت ۵ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۵۰۰ هزار سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های آذریت، فارسیت اهواز ، توسعه و عمران نائین ، بیمه ملت، سایپا آذین، کشت و صنعت دشت خرمدره ، فروسیلیس ایران ، آبگینه، پگاه آذربایجان غربی، قاسم ایران ، سرمایه گذاری صنعت بیمه، لیزینگ ایران و شرق ، فرآورده های نسوز ایران و مارگارین مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور دو زیرمجموعه سایپا، دو شرکت از گروه محصولات کانی غیرفلزی به همراه ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0