همفکران
1401/01/22
15:13
گزارش بازار/ فضایی نوسانی، روزی خوش برای سیمانی ها

شاخص کل بورس تهران ۲۲ امین روز از فروردین ۱۴۰۱ را با رشد حدود ۵۵۰۰ واحدی به پایان رساند و در ارتفاع ۱ میلیون و ۴۷۹ هزار واحد قرار گرفت. اگرچه امروز تکانه های منفی در این شاخص بورسی زیاد بود، اما توانست تمام روز به حرکتش در مسیر مثبت ادامه دهد و سبزپوش روز را به پایان برساند. تداوم اقبال خریداران به کوچک های بازار موجب شد...

به گزارش همفکران ، شاخص کل بورس تهران ۲۲ امین روز از فروردین ۱۴۰۱ را با رشد حدود ۵۵۰۰ واحدی به پایان رساند و در ارتفاع ۱ میلیون و ۴۷۹ هزار واحد قرار گرفت. اگرچه امروز تکانه های منفی در این شاخص بورسی زیاد بود، اما توانست تمام روز به حرکتش در مسیر مثبت ادامه دهد و سبزپوش روز را به پایان برساند.


تداوم اقبال خریداران به کوچک های بازار موجب شد شاخص هموزن امروز هم صعودی باشد و با افزایش حدود ۱ درصدی، رشدی بیشتر از شاخص کل را رقم بزند.


شپدیس، اخابر و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. اخابر ب با صف خرید بست و رشد حداکثری قیمت را تجربه کرد. شپدیس با رشد ۳ درصدی روز را به پایان رساند. وغدیر حدود ۲ درصد افزایش قیمتی را به ثبت رساند. شستا، وبملت و حکشتی بیشترین تلاش را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند. حکشتی در مدار منفی ۳.۷ درصدی متوقف شد. دو نماد دیگر با افت حدود ۲ درصدی به خط پایان رسیدند.


در پایان بازار امروز شاخص فرابورس تحت تاثیر رشد قیمت نمادهای آریا، مارون و بپاس، ۱۲۹ واحد افزایش یافت و در عدد ۲۰ هزار و ۱۹۲ واحد قرار گرفت. غصینو و فرابورس نمادهایی بودند که بیشترین اثر منفی را بر این شاخص داشتند و مانع از رشد بیشتر آن شدند.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه طی امروز حدود ۱۶۱ میلیارد تومان پول از سوی سهامداران حقیقی وارد بازار شد. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس ۷۳ میلیون میلیارد ریال شد و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۶۲ میلیارد دلار رسید.




خبرهای موثر


کاخ سفید: مذاکرات وین همچنان ادامه دارد


سخنگوی کاخ سفید با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره مذاکرات وین اظهار داشت نمی‌دانیم که به توافق دست خواهیم یافت؛ مذاکرات ادامه دارد و ما همچنان این مذاکرات را دنبال و بررسی می‌کنیم.


جن ساکی افزود: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تنها در صورتی با یک توافق موافقت می کند که توافق خوبی باشد. اما ما تجربه خروج ترامپ از برجام را داریم و آنچه که شاهد آن بودیم عدم شفافیت است.


واکنش خطیب زاده به نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور درباره مذاکرات وین


سخنگوی وزارت خارجه: متنی نهایی نشده که ما درباره آن صحبت کنیم.


خطوط قرمز تا به امروز رعایت شده است، اگر قرار بود ما خطوط قرمز را رد کنیم توافق چندین ماه قبل به دست می آمد. ما هنوز به آن نقطه ای نرسیدیم که طرف آمریکایی نشان دهد به تعهدات پایبند است. برای ما انتفاع قطعی مردم از رفع تحریم ها مهم است. منافع قطعی ملت چراغ راهنمای ماست.


واقعا نمی دانیم به توافق می رسیم یا نمی رسیم برای آنکه آمریکا هنوز آن اراده لازم را برای رسیدن به یک توافق نشان نداده است.


سه شرط واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی


رئیس سازمان خصوصی سازی امکان واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی را منوط به اجرای سه شرط دانست.


قربانزاده افزود: آزادسازی سهام دولتی در وثیقه بانکها، اختصاص سهام درونی خودروساز‌ها (تودلی) به بازپرداخت تسهیلات، اصلاحات و شفافیت مالی این شرکت‌ها و تجمیع سهام صندوق بازنشستگی کشوری، سهام درونی خودروساز‌ها و سهام دولتی ایران خودرو و سایپا برای عرضه را، ۳ شرط واگذاری خودروسازان اعلام کرد.


آنچه بین ما و اروپا گفت وگو شده نهایی شده است


سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری: آنچه بین ما و اروپا گفت وگو شده نهایی شده است.


بین ما و ۱+۴ و اتحادیه اروپا نکته‌ای باقی نمانده و آنچه هست تصمیمات واشنگتن است که از طریق هماهنگ کننده برجام در حال انجام است.


ابتکارات آخر خود را فرستادیم و به محض اینکه ایران و ۱+۴ پاسخی دریافت کنند همه عازم وین خواهیم بود. پنجره فرصت تا ابد برای آمریکا باز نیست.


در خصوص ایران و عربستان تحول جدیدی رخ نداده و منتظر تاریخ هستیم.


به محض اینکه تاریخ توافق شود اعلام خواهد شد و امیدواریم ریاض به صورت عملی با پاسخ‌های اجرایی برای دور جدید گفت وگوها عازم بغداد شود.


خطیب‌زاده: بخشی از منابع ارزی ایران تا پایان هفته آزاد می‌شود


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره آزادی منابع ارزی ایران و خبر منتشر شده در این‌باره، گفت این خبر درست است، تا پایان هفته بخشی از منابع ایران آزاد می‌شود و هیاتی عالی‌رتبه در این زمینه تا پایان هفته به تهران سفر می‌کند.


ترین های معاملات بورس


خودرویی ها، نفتی ها و شیمیایی ها سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت خودرو، چند رشته ای و بانک به ترتیب میزبان بیشترین حجم معاملات نیز بودند. امروز نمادهای خبهمن، شستا و خساپا نیز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.


ورود و خروج پول های حقیقی



امروز شیمیایی ها و سیمانی ها پذیرای بیشترین پول از سوی حقیقی های بازار بودند. در مقابل بیشترین خروج نقدینگی های خرد از بانک ها و صندوق های قابل معامله صورت گرفت. دو نماد خبهمن و شسپا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و نمادهای شپنا و خساپا بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



طی روز جاری در بازار بورس تهران شاهد معاملاتی نوسانی بودیم. بزرگان بازار شروع بدی نداشتند ولی هرچه به پایان روز نزدیکتر می شدند تعداد فروشندگانشان بیشتر می شد اما در مقابل در کوچک های بازار این خریداران بودند که برتری داشتند.


بزرگان خودرویی خیلی طرفدار نداشتند و در مقابل قطعاتی ها پرتقاضا دنبال شدند. خبهمن، خشرق، ورنا و خاذین با صف خرید روز را به پایان بردند. خساپا و ایران خودرو بالغ بر ۲ درصد افت قیمتی داشتند. خگستر در مدار منفی ۱.۶ درصدی متوقف شد.


بانکی ها معاملاتی با افت قیمتی مواجه بودند. وبملت ۲- خورد و ۳۸۸ تومان شد. وبصادر با افت ۱.۶ درصدی به خط پایان رسید. وپارس پرطرفدار امروز در مرز صفر معاملات متوقف شد. وتجارت نیز با افت ۲ درصدی قیمت مواجه شد.


فلزات اساسی ها متعادل و مثبت بودند. فخوز، فولاد، فملی، ذوب و کاوه بدون تغییر قیمتی محسوسی، در محدوده صفر تابلو سبزپوش بستند. فاسمین ۱.۵ درصد افت کرد و به ۲۰۹۶ تومان رسید.


عمده نمادهای شیمیایی با رشد قیمتی همراه بودند. شپدیس از سقف قیمتی فاصله گرفت و به رشد ۳ درصدی اکتفا کرد. نوری ۲ درصد رشد داشت و ۱۱ هزار و ۶۸۰ تومان شد. شبصیر، شفارس و مارون از جمله پرتقاضاهای این صنعت بودند.


عمده نمادهای نفتی به سنگرگیری در صفر تابلو بسنده کردند. در این میان عرضه ها در شپنا بیشتر بود و نماد مذکور در محدوده ۷۴۳ تومان متوقف شد. اما شسپا، شبهرن و شرانل با رشد حداکثری قیمت روز را به پایان رساندند.


شستا تک نماد سرخپوش چندرشته ای ها بود. این نماد حدود ۲ درصد عقب نشینی کرد و ۱۰۱ تومان شد. وغدیر با رشد حدود ۲ درصدی به محدوده ۱۳۶۰ تومان رسید.باقی نماد های گروه نیز روزی مثبت را پشت سر گذاشتند.


در میان صنایع کوچکتر، سیمانی ها و کاغذی ها امروز در چشم بازار بودند و عمده نمادهایشان در سقف قیمتی بستند.




نمادهای مشکوک


در بازه ۷ روزه نمادهای کهرام و ثاصفا و در بازه ۳۰ روزه نمادهای وشمال، گکیش و کهرام بیشترین حجم مشکوک را داشتند.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه


بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم‌ها و بر اساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی را تکنو با ۴.۷۹ درصد، لوتوس با ۳.۹۲ درصد و نمرینو با ۳.۴۷ درصد به دست آوردند. بدترین عملکرد روزانه هم به نام فاذر با ۳.۳ درصد، قپیرا با ۳.۲۷ درصد و وپارس با ۲.۸۶ درصد افت خورد.


در لحظه تنظیم این گزارش


دلار به نسبت روز قبل ۱۰۰ تومان افزایش داشت و هم اکنون هر دلار در بازار آزاد به قیمت ۲۷ هزار و ۹۲۰ تومان در حال معامله است.


سکه طرح جدید ۰.۵۷ درصد افزایش داشت و به ۱۳ میلیون و ۲۲۷ هزار تومان رسید.


انس طلا ۰.۵۶ درصد افزایش ارزش داشت و به محدوده ۱۹۵۸ دلار باقی مانده است.


انتهای خبر

0
0