سنا
1401/01/22
13:47
تاثیرگذارترین نمادها در جریان معاملات امروز

در جریان معاملات امروز، دوشنبه، شرکت پتروشیمی پردیس، گروه مخابرات ایران و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، بانک ملت و شرکت سایپا بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات امروز دوشنبه، ۲۲ فروردین ماه، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۵۵۰ واحد افزایش، به رقم ۳۸۷ هزار و ۴۷ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد رسید.


در جریان سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۴۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۴ هزار و ۷۶۴ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۸ هزار و ۷۰۴ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۰۰ هزار و ۶۲۶ معامله به ارزش ۱۰ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۹ هزار و ۱۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۰ هزار و ۳۶۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۵ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۳۰ هزار و ۹۶۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۳۶ هزار و ۶۵۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت پتروشیمی پردیس با یک هزار و ۸۰ واحد، گروه مخابرات ایران با ۵۴۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۴۶۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۴۶۲ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با ۳۳۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۴۹۲ واحد، بانک ملت با ۲۷۰ واحد، شرکت سایپا با ۱۷۶ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۱۷۵ واحد و شرکت توسعه معادن و فلزات با ۱۴۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۲ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۲۹ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۱۹۱ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۶ میلیارد و ۲۸۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۸ واحد، شرکت پتروشیمی مارون با ۲۶ واحد، بیمه پارساگاد با ۲۲ واحد، شرکت آهن و فولاد ارفع با ۱۳ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات با ۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت صنعتی مینو با ۵.۵ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۵ واحد، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۴ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۳.۴۵ واحد و شرکت سنگ آهن گهرزمین با ۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0