بااقتصاد
1401/01/31
12:27
جهش ۱۰۹ درصدی سود «شدوص» در سال مالی‌ای که گذشت

شرکت دوده صنعتی پارس در سال مالی ۱۴۰۰ بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان سودخالص شناسایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، صنعت کربن در ایران متاثر از فعالیت ۴ شرکت تولیدکننده دوده صنعتی شامل دوده صنعتی پارس ، کربن ایران و شرکت سیمرغ که عمده سهامداران آن تایرسازان داخلی هستند و هم‌چنین شرکت صنعتی دوده فام است. تا قبل از سال ۱۳۷۴ تنها شرکتی که تولید داخلی دوده صنعتی را به عهده داشت ، کربن ایران بود ،اما پس از سال ۱۳۷۴ ۳ شرکت نام برده یکی یکی به جمع تولیدکنندگان اضافه شدند.


گفتنی است که درحال حاضر شرکت کربن ایران دارنده حدود ۴۴ درصد سهام شدوص است.


سهم شدوص از بازار داخلی دوده صنعتی در سال ۱۴۰۰ نسبت به کل بازار کشور ، ۲۰ درصد و در بازار صادراتی حدود ۱ درصد بوده است.


آخرین افزایش سرمایه شدوص در سال ۱۴۰۰ رقم خورده و براساس آن سرمایه این شرکت به ۹۵ میلیارد تومان رسیده اما به دلیل آنکه فرآیند پذیره‌نویسی حق تقدم‌های استفاده نشده در جریان است صورت‌های مالی با سرمایه ۴۷ میلیارد و ۴۵۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی تهیه شده است.


وضعیت کلی صورت مالی :


درآمدهای عملیاتی در سال ۱۴۰۰ به رقم ۸۳۱ میلیارد تومان رسیده که ۱۴۴ درصد بیشتر از سال مالی ۱۳۹۹ است ؛ بهای تمام شده با افزایش ۱۶۵ درصدی به ۶۵۷.۶ میلیاردتومان رسیده و به دلیل افزایش بیشتر بهای تمام شده نسبت به درآمدها ، سود ناخالص به افزایش ۸۷ درصدی بسنده کرده و برابر ۱۷۳.۳ میلیاردتومان گزارش شده است.


سود خالص با رشد ۱۰۹ درصدی به ۱۴۰.۱ میلیارد تومان معادل ۲۹۵.۳ تومان به ازای هر سهم رسیده است.


افزایش چشم‌گیر بهای تمام شده در سال ۱۴۰۰ عمدتا به جهت تغییر نرخ گاز و آب مصرفی بوده است؛گاز مصرفی کارخانه افزایش ۴۸۸ درصدی و آب مصرفی رشد ۱۸۴ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته است.


مقدار فروش داخلی شدوص در سال مالی مورد بررسی افزایش ۲۴ درصدی و مقدار فروش صادراتی افزایش ۸ درصدی نسبت به سال قبلی داشته است.





انتهای خبر

0
0