بااقتصاد
1401/01/30
09:46
افت ۷ درصدی سودخالص «وسپهر» در سال مالی ۱۴۰۰

سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۰ با افت ۶ درصدی نسبت به سال مالی قبل حدود ۳۳۰۴ میلیارد تومان درآمد عملیاتی محقق کرد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، وسپهر با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومانی و ارزش بازار حدود ۲۱ هزار میلیارد تومانی جایگاه چهارم را در میان شرکت‌های هم‌گروه خود در بازار سرمایه دارد.


سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات سال مالی ۱۴۰۰ را با مجموع درآمد عملیاتی ۳۳۰۳.۷ میلیارد تومانی که ۶ درصد کمتر از سال قبلی بوده ، به پایان برده است؛ از مجموع درآمد به دست آمده ۱۸۳۷.۱ میلیارد تومان درآمد سود سهام و ۱۴۶۲.۵ میلیارد تومان سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها بوده که به ترتیب افزایش ۱۴۶ و کاهش ۵۵ درصدی داشته است. هم‌چنین سایر درآمدهای عملیاتی نیز با افت ۹۲ درصدی برابر ۳.۹ میلیارد تومان گزارش شده است.


به دلیل کاهش درآمدها که در بالا توضیح داده شد، سود خالص با افت ۷ درصدی برابر ۳۲۷۹.۵ میلیارد تومان که برای هر سهم برابر ۱۰۹.۳ تومان برآورد می‌شود، محقق شده است.


ترکیب سرمایه‌گذاری‌ها:


در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ۵۱ درصد از ترکیب سرمایه‌گذاری‌ها متعلق به کوتاه مدت و ۴۹ درصد از آن بلندمدت بوده است.


مجموع سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت ۷۰۸۸.۶ میلیارد تومان و بلندمدت ۱۳۷۶۹.۹ میلیارد تومان بوده است.


سرمایه‌گذاری‌های انجام شده شرکت اصلی در صنایع مختلف:


فهالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط (شامل نمادهای بورس، فرابورس ، کالا و .... ) بانک ، محصولات شیمیایی و پتروشیمی به ترتیب با ۲۲ درصد ، ۱۵ درصد و ۱۲ درصد سه صنعتی بودند که بیشترین سرمایه‌گذاری‌های وسپهر در آن‌ها صورت گرفته است.


حوزه اصلی سرمایه‌گذاری شرکت‌های وابسته به وسپهر:


حوزه فعالیت اصلی شرکت‌های گروه شامل صنعت ساختمان ، فناوری اطلاعات و خدمات است، باتوجه به شرایط اقتصاد ایران ، صنعت ساختمان فارغ از نوسانات مقطعی پیوسته بازار صعودی دارد.


درخصوص حوزه فعالیت فناوری اطلاعات نظر به توسعه روزافزون کاربرد فناوری اطلاعات در تمامی حوزه‌های کسب و کار تقاضای موثری در این خصوص وجود دارد.


ارزیابی وسپهر از عملکرد بورس در سال ۱۴۰۱:


با درنظر گرفتن متغیرهای کلان اقتصادی و شرایط امروز شرکت‌ها، چشم‌انداز بورس برای ادامه سال مثبت ارزیابی می‌گردد و با توجه به منطقی شدن قیمت سهام و بازگشت اعتماد به سرمایه‌گذاران خرد و حقیقی نسبت به بازار سرمایه و با دید سرمایه‌گذاری بلندمدت و کسب بازدهی بالاتر از بازارهای موازی، انتظار بهبود بازار در ادامه پیش‌پینی می‌گردد.




انتهای خبر

0
0