بورس پرس
1401/04/04
11:40
شرکت قندی به رای دیوان عدالت اداری برای تحویل ۵۰۰ تن شکر اعتراض کرد

شرکت قندی با ارائه توضیحاتی درباره شکواییه تحویل ۵۰۰ تن شکر از اعتراض رای صادره دادگستری به دیوان عدالت اداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت قند تربت جام با ارائه توضیحات درباره شکواییه دریافت ۵۰۰ تن شکر از اعتراض نسبت به رای صادره دادگستری به دیوان عدالت اداری خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.


براین اساس، علی اکبر عابدینی مدیرعامل "قجام" پیرو درخواست تشریح موضوع شکواییه شرکت چشمه نوشان خراسان اعلام کرد: آبان سال ۹۹ شرکت پیش فاکتوری صادر می کند که دارای مهلت اعتبار بوده اما به رغم انقضای مدت اعتبار پیش فاکتور، وجوهی ۱۹ آذر سال ۹۹ به حساب شرکت واریز شده که توسط شرکت چشمه نوشان به پیش فاکتور فوق منتسب شده است.


با افزایش نرخ محصول شکر، شرکت مزبور متقاضی دریافت ۵۰۰ تن شکر موضوع پیش فاکتور شد که مورد قبول قرار نگرفت و البته در زمان مربوطه شرکت نیز فاقد هرگونه موجودی بود. شرکت مدعی است خارج از مهلت مقرر ، پرداخت صورت پذیرفته و اساسا مبلغ پرداختی که حتی نصف آن از حساب شخصی کار سازی شده است.


طرف اقدام به طرح دعوی در تعزیرات کرد که بر اساس حکم بدوی، رای به نفع شرکت قند تربت جام صادر شد. در اقدامی نامتعارف و خلاف قانون بدون توجه به این موضوع که طرح دعوی در سایر مراجع، زمانی که در یک مرجع قانونی اقدام شده، ممنوع است قبل از اخذ نتیجه رسیدگی دادگاه بدوی، تعزیرات اقدام به طرح شکوائیه دادگستری کرده و رای به محکومیت شرکت اخذ می شود.


با توجه به آنکه رای دادگاه تعزیرات به نفع شرکت قند تربت جام صادر و درخواست شرکت چشمه نوشان رد شده بود، شرکت نیز نسبت به رای صادره از دادگستری درخواست تجدید نظر کرد.


در ادامه با توجه به تجدید خواهی شرکت چشمه نوشان در دادگاه، تعزیرات مجدد پرونده رسیدگی و در دادگاه تعزیرات رای تجدید نظر نیز به نفع شرکت قند تربت جام صادر شد. پس از آن به رغم دفاعیات شرکت و ارائه رای دادگاه تعزیرات ، متاسفانه دادگستری رای تجدید نظر را به نفع شرکت چشمه نوشان خراسان صادر کرد.


شرکت در نظر دارد اعتراض نسبت به رای صادره در دادگستری را به دیوان عدالت اداری منعکس کند اما با توجه به رای صادره در صورت قطعی شدن و تایید دیوان عدالت اداری شرکت باید ۵۰۰ تن شکر تحویل دهد که تفاوت نرخ آن با مبالغ واریزی بر اساس نرخ ۱۸ هزار تومانی شکر کنونی بالغ بر ۵.۶ میلیارد تومان خواهد بود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0