آکادمی هلاکوئی
1400/10/27
12:10
هشدار ناظر مالی استرالیا نسبت به سرمایه گذاری پس انداز بازنشستگی در کریپتو!

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا(The Australian…

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا(The Australian Securities and Investments Commission)، بالاترین ارگان نظارت مالی این کشور، به استرالیایی هایی که وجوه بازنشستگی خود را مدیریت می کنند، هشدار داده است که در ارزهای رمزنگاری شده داخل نشوند.


این آژانس پس از انتشار هشداری در مورد افزایش کلاهبرداری های مرتبط با ارزهای دیجیتال، رمزارز را یک “سرمایه گذاری سوداگرانه” توصیف می کند.


کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) در کمپین‌های بازاریابی که به طور خاص متولیان صندوقهای بزرگ خودگردان (SMSF) را در رسانه‌های اجتماعی هدف قرار می‌دهند، از سرمایه‌گذاران می‌خواهد احتیاط کنند:


“به تبلیغات رسانه های اجتماعی یا تماس آنلاین از طرف کسی که “فرصت سرمایه گذاری” را تبلیغ می کند، اعتماد نکنید.”


یک SMSF به افراد امکان کنترل کامل بر پس‌اندازهای بازنشستگی خود را می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد با سرمایه‌گذاری در تمبر، هنر و رمزارز، تصمیمات غیرمتعارف سرمایه‌گذاری بگیرند.


علاوه بر این، با توجه به اینکه قربانیان کلاهبرداری غرامت دریافت نمی کنند، مدیریت صندوق بازنشستگی شما با خطرات بیشتری همراه است.


این قانون گذار توصیه می کند قبل از تصمیم گیری برای انتقال وجه به SMSF، با یک مشاور مالی دارای مجوز مشورت کنید.


متولیان SMSF به طور کامل مسئولیت پیروی از الزامات مالیاتی را بر عهده دارند و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند این انطباق را حتی پیچیده‌تر کند.


در ماه دسامبر(آذر)، پلیس فدرال استرالیا تخمین زد که از استرالیایی ها، ۱۰۹ میلیون دلار استرالیا در سال گذشته کلاهبرداری شده است.


در نوامبر(آبان)، پلیس استرالیای جنوبی، ۷۰۰,۰۰۰ دلار استرالیا رمزنگاری شده را به دنبال کشف مواد مخدر در دارک وب توقیف کرد.


بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شاخص ارزهای دیجیتال مستقل (IRCI)، نزدیک به یک سوم استرالیایی ها، صاحب ارزهای دیجیتال هستند که نشان دهنده افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0