ایبنا
1402/01/25
11:44
رویکرد دولت توسعه اقتصاد تعاونی و خروج از بنگاه‌داری است

مرتضوی گفت: بخش تعاون باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور را تشکیل دهد و سیاست‌های خروج از بنگاه‌داری و توسعه اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود.

به گزارش ایبنا، «سیدصولت مرتضوی» در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس از اهمیت بالایی برخوردار است و همه وظیفه داریم در این راهپیمایی شرکت کنیم.



مرتضوی با بیان این‌که ترویج اقتصاد تعاونی یکی از اهداف ما است، تصریح کرد: بخش تعاون باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور را تشکیل دهد و سیاست‌های خروج از بنگاه‌داری و توسعه اقتصاد مقاومتی در این راستا دنبال شود.



وی با بیان این‌که در بخش بیمه اجباری در اسفند ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل رشد داشتیم، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در سال جاری شاهد رشد بیشتری در این زمینه باشیم.



مرتضوی با بیان این‌که در بخش بهزیستی هم باید در حوزه پیشگیری تلاش کنیم، گفت: مهم‌ترین آسیب‌های ما تصادفات رانندگی و حوزه حوادث کار است و در این راستا با آموزش و ارتقای سطح دانش مردمی می‌توان بخشی از این آسیب‌ها را کاهش داد.



وی با بیان این‌که مشارکت‌پذیری در حوزه بهزیستی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در حوزه توان‌خواهان و معلولان هم همسو با اهداف عدالت‌بخش دولت مردمی پیش خواهیم رفت.



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: هنر خلق این است که اشتغال و درآمد داشته باشد، بر این اساس خود را موظف به رفع موانع تولید و تسهیل راه‌اندازی کسب‌و‌کار مردم می‌دانیم و برای آن تلاش می‌کنیم.



وی تصریح کرد: بانک‌ها باید در راستای گره‌گشایی‌ها تلاش و فرآیند‌های پرپیچ و خم را کوتاه کنند تا کارآفرینان بتوانند کسب‌و‌کار ایجاد و برای دیگران کارآفرینی کنند.



مرتضوی با بیان این‌که ساختار آموزشی کشور بزرگترین چالش اشتغال‌زایی و کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: اگر مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای ما آموزش صحیح بدهند با سرمایه‌ای متعارف می‌توان ابزار کار آموزش‌دیدگان را فراهم کرد.



وی با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی متذکر شد: اقتصاد چین را اشتغال خانگی نجات داد. آموزش، تسهیلات و پرداخت تسهیلات خرد برای مشاغل خانگی می‌توانند کمک زیادی در زمینه اشتغال‌زایی کنند.

انتهای خبر

0
0