بورس نیوز
1401/05/01
14:27
امضا ۴ سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی

تا امروز ۴ سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی و یک سند نیز بین دو وزارتخانه به امضا رسیده است.


بورس نیوز : عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: از روز پنج شنبه به مسکو آمده ام. از روز سه شنبه نیز هیئتی متشکل از چند معاون تخصصی وزارت ارتباطات و نمایندگانی از ۲۶ شرکت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مذاکره با هم ترازان و هم قطاران خود و آماده سازی بستر افزایش روابط تجاری و اقتصادی به روسیه آمده اند. البته مذاکرات مجازی بین شرکت‌های متناظر ایرانی و روسی از دو ماه پیش آغاز شده بود و حالا این شرکت‌ها در نشست‌های رو در رو به توافقات عملیاتی دست پیدا کرده اند.


برای نخستین بار است که مجموعه‌ای از بزرگترین شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با پشتیبانی وزارت ارتباطات تا مرحله توافق نهایی با شرکت‌های متناظر روسی در زمینه تبادل دانش و فناوری و صدور کالا‌ها و خدمات ارتباطی و فناوری پیش رفته اند. با عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته از این پس شرکت‌های ایرانی، محصولات دانش بنیان در حوزه‌های صنایع مخابراتی، نرم افزار و سخت افزار را به روسیه و حوزه اوراسیا صادر خواهند کرد. شرایط فعلی بازار بین المللی و منطقه‌ای ارتباطات و فناوری اطلاعات به گونه‌ای رقم خورده که ضریب موفقیت شرکت‌های ایرانی را در این بازار‌ها دو چندان می‌کند.


تا اینجای سفر با رئیس آژانس فدرال رگولاتوری ارتباطات و رسانه‌های جمعی و وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات روسیه دیدار و مذاکره داشته ام. از پارک علوم وفناوری «اسکولکووا» در مسکو نیز دیدن کردم و با ظرفیت این مجموعه عظیم دانش بنیان آشنا شدم. به اتفاق وزیر ارتباطات روسیه شاهد امضای چند سند همکاری مهم میان دو وزارتخانه و شرکت‌های خصوصی دو طرف بودیم.


تا امروز ۴ سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی و یک سند نیز بین دو وزارتخانه به امضا رسیده است. با امضای این اسناد، همکاری‌های دوجانبه در حوزه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» توسعه می‌یابد و مسیر حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در بازار روسیه و به تبع آن در بازار اوراسیا هموار می‌شود. به تدریج جزئیات دستاورد‌های این سفر را برایتان خواهم گفت.

انتهای خبر

0
0