فارس نیوز
1402/02/18
14:09
ریزش ۱۲۵ هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در یک روند کاملا ریزشی امروز با کاهش بی‌سابقه ۱۲۵ هزار و ۷۶۰ واحد همراه شد و نسبت به روز قبل ۵ درصد افت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش روز گذشته، امروز هم در یک روند کاملا ریزشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با از دست دادن ۱۲۵ هزار و ۷۶۰ واحد معادل ۵.۱ درصد منفی به رقم ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۴۰۷ واحد رسید.


همچنین شاخص هم‌وزن بورس امروز با کاهش ۳۷ هزار و ۱۱ و احد به رقم ۸۰۳ هزار و ۳۲۶ واحد رسید.


ارزش روز بازار به بیش از ۸ میلیون و ۵۵۶ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۱۳.۹ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۹۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۴۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی‌مس، گل‌گهر، چادرملو، پالایش نفت اصفهان و سرمایه‌گذاری غدیر که قبلا جزو شاخص‌سازها بودند، با بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس ظاهر شدند.


در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با کاهش ۱۳۴۳ واحد به رقم ۲۹ هزار و ۴۴۷ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۶۳۸ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه فرابورس هم به ۴۹۸ هزار میلیارد تومان بالغ شد.


معامله‌گران امروز بیش از ۸.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۴۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۳۴ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.


البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز هم عملیات بازار باز در شبکه بانکی انجام شد که طی آن ۲.۶ میلیارد اوراق بدهی دولت در قالب ۳۱۴ فقره معامله و به ارزش بیش از ۲۲۷ هزار میلیارد تومان بین شبکه بانکی داد و ستد شد که صرفا ارقام آن در معاملات فرابورس نمایش داده می‌شود، وگرنه در فرابورس معاملات سهام به میزان ۳.۵ میلیارد در الب ۱۹۲ هزار معامله و به ارزش ۲ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان بوده و اوراق مالی اسلامی به میزان ۱۳.۸ میلیون ورقه در قالب ۵۷۶ فقره معامله و به ارزش ۱۱۸۰ میلیارد تومان بوده است.


در فرابورس ایران نمادهای پتروشیمی مارون، سنگ‌آهن گوهرزمین، مالی سپهر صادرات، فولاد هرمزگان، صباتامین و پتروشیمی زاگرس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.


به گزارش فارس، کارشناسان می‌گویند یکی از دلایل افت بازار در دو روز گذشته فروش سهام با هدف ثبت‌نام در قرعه‌کشی خودرو به شمار می‌رود، از طرفی جریان نقدینگی به سمت بازار املاک و آپارتمان و زمین حرکت کرده است و این علامت خوبی برای اقتصاد به شمار نمی‌رود. دولت باید از بازار شفاف سرمایه با هدف تامین نقدینگی برای تولید حمایت کند. به هر حال سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است و قبل از خرید و فروش سهام باید با افراد خبره مشورت شود و با تحلیل اقدام به خرید و فروش سهام شود.


پایان پیام/


انتهای خبر

0
0