تحلیل کاربردی هلالات
1400/04/21
08:31
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 21 تیر **قربانیان کرونا در تهران به مرز ۱۰۰ نفر در روز رسید. *صنایع و شرکت ها 1. پارسیس تحلیل می گوید " NAV هر سه...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۲۱ تیر



**قربانیان کرونا در تهران به مرز ۱۰۰ نفر در روز رسید.


*صنایع و شرکت ها



۱. پارسیس تحلیل می گوید " NAV هر سهم سفارس ۲۸۹۶۵ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۷۱ درصد می باشد. NAV هر سهم وامید ۲۰,۱۳۷ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۵۱ درصد می باشد. NAV هر سهم خگستر ۴,۰۷۹ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۶۱ درصد می باشد."



۲. چهارشنبه سپید ماکیان عرضه می شود. هرکد ۱۵۰ سهم در قیمت ۱۹۹۰ تا ۲۱۰۰ تومان میتواند ثبت سفارش نماید.



۳. صنعت و معدن می گوید "قیمت میلگرد CIS در این هفته افزایش ۱۲ دلاری داشته و ۷۷۲ دلار اعلام شده است. قیمت پلی اتیلن سبک خطی چین با ۲۵ دلار رشد به ۱۰۴۰ دلار رسید. قیمت پلی پروپیلن چین با ۲۰ دلار رشد به ۱۱۱۰ دلار رسید."



۴. صنعت و معدن می گوید "دولت چین می‌خواهد که عرضه اوره را به سایر نقاط محدود کند و از سوی دیگر تقاضای اوره در هند هنوز هم پابرجا است، به همین دلیل، افزایش قیمت اوره دور از انتظار نیست."



۵. رونمایی از نخستین نمونه آزمایشی تارای برقی تولید شرکت ایران خودرو، روز گذشته انجام شد. علیرضا رزم حسینی می گوید "در حال انعقاد قرارداد با دو شرکت بزرگ که علاقه‌مند هستند در ایران کار کنند هستیم، تا رقیب ایران خودرو و سایپا شوند."



۶. در مجمع نوری گفته شد "مهمترین اقدامات شرکت پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۰ را تولید پایدار بالای ظرفیت اسمی، راه‌اندازی واحد آمونیاک و ادامه اجرای پروژه واحد اوره پتروشیمی هنگام، تداوم اجرای پروژه شیرین‌سازی برش سنگین، ادامه اجرای پروژه به صفر رساندن سوختن گازهای مشعل و اجرای طرح BPM در فرآیندهای ۸۵ گانه شرکت دانست."



۷. سرپرست پتروشیمی شهید تندگویان می گوید " مردادماه امسال خط هفت در واحد poy با ظرفیت تولید سالانه ۸ هزار تن محصول عملیاتی شود. دومین خط تولید هم با ظرفیت مشابه ۸ هزار تن شهریورماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود."



۸. سخنگوی انجمن صنعت تایر می گوید "به دلیل مازاد تولید خواهان مجوز صادرات هستیم. تولید در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است درنتیجه از نظر عرضه مشکلی وجود ندارد."



۹. مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بهره بین بانکی در روزهای اخیر، گفت "کاهش این نرخ در صورتی منجر به کاهش سود بانکی می‌شود که کاهش نرخ در بازار بین بانکی پایدار باشد. به عبارت دیگر، کاهش بلند مدت نرخ بهره بین بانکی، منجر به کاهش سود بانکی می‌شود."



۱۰. انجمن فولاد پیشنهاد داده که حلقه‌های مختلف زنجیره فولاد (به جز ذوب و فولادسازی) مشابه سایر صنایع امکان فعالیت و تولید داشته باشند و به واحدهای ذوب و فولادسازی نیز حداقل در زمان غیر از اوج بار مثل ساعات شب، اجازه فعالیت داده شود. (در تولید اسفنجی برق زیادی مصرف می شود و در تبدیل اسفنجی به شمش، گاز بسیار مصرف می شود. تولید کنسانتره، گندله و تولید اسلب به ورق، انرژی اندکی نیاز دارد)



۱۱. قیمت پایه محصولات پتروشیمیایی برای عرضه در بورس کالا، بر اساس نرخ ارز ۲۲۱۰۰۰ ریال اعلام شد.



۱۲. مدیر محصولات سرد شرکت فولاد مبارکه از بومی‌سازی روغن نورد با تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا در ناحیه نورد سرد این شرکت خبر داد.



۱۳. عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین با سرمایه گذاری ۱۳۵ میلیون یورویی و مشارکت چادرملو و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، آغاز شد.



۱۴. مدیرعامل گروه صنعتی بارز می گوید "در خصوص افزایش نرخ، همه تایر سازان حدود ۴۵ روز است که درخواست افزایش تا ۱۵ درصد را داشتند و تصویب شده است. صادرات و واردات در همه سایزها و انواع تایر مد نظر نیست. در بعضی از سایزها و محصولات با صادرات یا واردات مشکل داریم. ما درخواست مجوز صادرات داریم و خیلی هم مصریم. در تایر کشاورزی کارها انجام شده همین طور در برخی سایزهای سواری. این می‌تواند کمک زیادی کند به تایر سازها تا ارز مورد نیاز مواد اولیه وارداتی را تامین کنند. در لاستیک سیرجان امکان پروژه‌های بزرگی داریم. در لاستیک لرستان در حال تکمیل مراحل آن هستیم که با مجوز شستا شروع شده و با جذب منابع مالی مربوطه سرعت رشد پروژه افزایش می یابد.تا سال ۱۴۰۵، ۱۹۰ هزار تن تولید خواهیم. الان ۱۳۰ هزار تن را رد کرده ایم."



۱۵. امیر صباغ نوشت "مس با ۱۸٪ و طلا با ۲۸٪ افزایش در تعداد قراردادهای خرید Long، در صدر معاملات بازار کامودیتیها در هفته گذشته بوده است لذا منتظر قیمتهای بهتر در هفته جاری باشیم"



بخش دوم / ۲۱ تیر

انتهای خبر

0
0