اقتصاد آنلاین
1400/07/17
14:00
بانک صادرات به مسیر سوددهی بازگشت/ سود عملیاتی ۶۳۰میلیارد تومانی وبصادر در شهریور ماه

بانک صادرات در شهریور ماه ۱۴۰۰، شاهد رشد ۲۰درصدی درآمدهای عملیاتی و افت سه درصدی هزینه‌های عملیاتی خود بود. به این ترتیب وبصادر در این مدت، سودی ۶۳۰میلیارد تومانی را به ارمغان آورد.

اقتصاد آنلاینسهیل بانی ؛ در شهریور ماه نیز، بانک صادرات با انتشار گزارشی جامع، به تشریح عملکرد ماهانه خود پرداخت.


بانک صادرات در ماهی که گذشت، حدود ۴۵هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید اعطا کرد که نشان از افزایش ۴۰درصدی این مبلغ نسبت به ماه گذشته دارد. همچنین این رقم نسبت به شهریور ماه سال ۹۹، ۴۶درصد افزایش یافته است.


بانک صادرات در شهریور ماه، سه هزار و ۳۲۰میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد که در مقایسه با مرداد ماه، با رشد ۲۰درصدی مواجه شده است. همچنین درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات نسبت به شهریور سال گذشته افزایشی ۳۳درصدی را ثبت کرده است. بخش عمده این درآمد، مربوط به سود خرید دین و فروش اقساطی توسط بانک صادرات بود.


در آخرین ماه از تابستان ۱۴۰۰، بانک صادرات بیش از ۸۰۰هزار میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون جذب کرد که این رقم نسبت به ماه گذشته حدود ۲۰۰هزار میلیارد تومان و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۳درصد افزایش یافته است.


همچنین وبصادر در شهریور ماه، حدود دو هزار و ۶۹۰میلیارد تومان سود به مشتریان خود پرداخت کرد. این رقم نسبت به شهریور ماه سال گذشته، سه درصد کاهش یافته است. با این وجود این مقدار نسبت به مرداد ماه سال جاری، ۲۰درصد رشد را ثبت کرده ‌است. گفتنی است سود سپرده های بلند مدت دو ساله با ۷۷۰میلیارد تومان، بیشترین سهم از این بخش هزینه‌های بانک صادرات را به خود اختصاص داد.


از کسر کردن سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری از درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات در شهریور ۱۴۰۰، مشخص می‌شود که این بانک در این مدت سودی ۶۳۰میلیارد تومانی را کسب کرده است. این اتفاق در حالی رقم خورد که بانک صادرات در ماه گذشته، متحمل زیانی ۱۴میلیارد تومانی شده بود. علاوه بر آن، به سود عملیاتی وبصادر، در مقایسه با شهریور ۹۹، ۲۰درصد افزوده شده است.


WhatsApp Image 2021-10-09 at 10.03.57
انتهای خبر

0
0