مبین تحلیل
1400/01/18
12:10
📌#صنعت_پرداخت 🔸در اسفند سال 99 ضریب نفوذ مجموع ابزار های پذیرش فعال سیستمی 2،075.63 ابزار به ازای هر 10 هزار نفر بالای 18 سال در کشور بوده است که...

📌#صنعت_پرداخت



🔸در اسفند سال ۹۹ ضریب نفوذ مجموع ابزار های پذیرش فعال سیستمی ۲،۰۷۵.۶۳ ابزار به ازای هر ۱۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال در کشور بوده است که نسبت به اسفند سال ۹۸ رشد ۱۵ درصدی را داشتیم.



🔸در این بین بیشترین رشد ضریب نفوذ متعلق به ابزار پذیرش اینترنتی با ۳۶ درصد رشد است و پس از آن کارتخوان فروشگاهی با ۱۳ درصد رشد قرار دارد.



🔸یکی از دلایل گسترش نفوذ ابزار های پذیرش ، کاهش ۲.۲۳ درصدی نسبت اسکناس و مسکوکات به نقدینگی است که انتظار میرود این روند کاهشی همچنان تداوم داشته باشد.



🔸باتوجه به آمار استفاده هر دهک از هر یک از ابزار های پذیرش، به نظر میرسد که از ابزار کارتخوان فروشگاهی و نیز ابزار پذیرش موبایلی به طور عمده برای خرید کارت های شارژ تلفن همراه اعتباری استفاده میشود. به طوری که بیشترین تعداد تراکنش از نوع خدمات پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه صورت گرفته توسط کارتخوان فروشگاهی ، خرید کارت شارژ ۲۰۰۰ تومانی بوده است که به طور متوسط ۳۰ درصد تراکنش های این ابزار را در برمیگیرد و ۱۰ درصد تراکنش های این خدمت با مبالغ ۵۰۰۰ تومانی انجام شده است.



#پرداخت #سپ #رتاپ #آپ


➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0