اقتصاد آنلاین
1399/12/16
12:56
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ فرار حقیقی‌ها از اپال تازه وارد

افراد حقیقی در بورس امروز ۶۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام اپال بود.

اقتصادآنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۶۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۹۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۵درصد یعنی هزار و ۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۳درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «اپال»، «شپنا» و «شستا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «کرمان»، «برکت» و «وخارزم» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری فرآوری معدنی اپال کانی پارس حدود ۹۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با برتری حدود ۲۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۵۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی16.12.99
بیشترین تغییر مالکیت صنایع16.12.99
انتهای خبر

0
0