آکادمی هلاکوئی
1401/05/10
19:40
ناظر امور مالی بریتانیا تبلیغات دارایی‌های پرخطر را سرکوب می‌کند

ناظر امور مالی بریتانیا (FCA) از شرکت‌هایی که…

ناظر امور مالی بریتانیا (FCA) از شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری‌های پرخطر را بازاریابی می‌کنند، هشدارهای ریسک واضح‌تر و برجسته‌تری می‌خواهد. برخی از مشوق‌های سرمایه‌گذاری، مانند پاداش ‌های زیرمجموعه‌گیری، به طور کلی ممنوع خواهند شد.


در یادداشتی که در ۱ آگوست (۱۰ مرداد) منتشر شد، FCA قوانین قوی تری را برای “کمک به مقابله با تبلیغات گمراه کننده که سرمایه‌گذاری در محصولات پرخطر را تشویق می‌کنند” نهایی کرده است. تلاش این رگولاتور برای کاهش تعداد افرادی که در محصولات پرخطر سرمایه‌گذاری می‌کنند به دنبال این نگرانی است که “تعداد قابل توجهی از مردم” خطرات موجود در برخی از سرمایه‌گذاری‌ها را درک نمی‌کنند.


با این حال، تبلیغات دارایی‌های رمزارزی از دستورالعمل‌های جدید مستثنی هستند. FCA قصد دارد تنها پس از تایید دولت مبنی بر اینکه نظارت بر چنین دارایی‌هایی در اختیار این رگولاتور است، قوانین نهایی را در مورد تبلیغات کریپتو ارائه کند.


با این وجود، از آنجایی که این قوانین جدید، کریپتو را نیز به عنوان یک دارایی پرخطر واجد شرایط می‌کند، قوانین آتی احتمالا با قوانینی که اخیرا ترسیم شده‌اند مطابقت خواهند داشت. طبق اعلام FCA:


«کریپتو همچنان ریسک بالایی دارد، بنابراین افراد باید آماده باشند که در صورت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رمزارزی، تمام پول خود را از دست بدهند.»


به دنبال این بیانیه، سال گذشته، FCA در تبلیغات مالی بسیار زیادی برای جلوگیری از آسیب مداخله کرد. در سال منتهی به پایان جولای ۲۰۲۲ (۹ مرداد)، ۴۲۲۶ آگهی را اصلاح یا حذف کرده است.


FCA در حال دعوت به بازخورد در مورد قوانین جدید است که تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۸ مهر) ارائه می‌شود و گفته که پیش نویس نهایی خود را در اوایل سال آینده تایید می‌کند.


در ۲۰ جولای (۲۹ تیر)، لایحه خدمات مالی و بازارها به پارلمان بریتانیا معرفی شد. این لایحه استیبل کوین‌ها را تنظیم می‌کند و قانون بانکداری سال ۲۰۰۹ و قانون خدمات مالی (اصلاحات بانکی) سال ۲۰۱۳ را برای پوشش «دارایی‌های تسویه دیجیتال» (DSA) گسترش می‌دهد و به وزارت خزانه‌داری اجازه می‌دهد تا DSA را تنظیم کند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0