پلکان بورس
1400/07/28
07:36
♨️ ایران میلی به احیای برجام ندارد/ ماجرای پلن B چیست؟ «واشنگتن پست» نوشت: جوزپ بورل که اخیرا انریکه مورا دستیار ارشدش از سفری به تهران به منظور ...

♨️ ایران میلی به احیای برجام ندارد/ ماجرای پلن B چیست؟




«واشنگتن پست» نوشت: جوزپ بورل که اخیرا انریکه مورا دستیار ارشدش از سفری به تهران به منظور ارزیابی موضع ایران درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین بازگشته بود، گفت: آماده است پیش از آغاز این مذاکرات با مقامات ایرانی دیدار کند.



این در حالی است که سایت «پولیتیکو» با انتشار گزارشی از وین به نقل از یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا که نخواسته هویتش فاش شود، از عدم موفقیت سفر انریکه مورا به تهران خبر داده بود.



همزمان «آنتونی بلینکین» وزیر خارجه آمریکا گفت «ما همچنان دیپلماسی را موثرترین راه می‌دانیم، اما دیپلماسی به مشارکت دو طرف بستگی دارد و ما در حال حاضر تمایلی به این کار ازسوی ایران مشاهده نکرده‌ایم.» در صورتی که تهران مسیر دیپلماسی را تغییر دهد، آمریکا آماده است که به «گزینه‌های دیگر» روی آورد.



در این رابطه «کلسی داونپورت» از کارشناسان برجسته مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران و اشاعه هسته ای می گوید با توجه به قرار گرفتن روند گفت وگوهای هسته ای در آستانه شکست، قدرت های عمده غربی باید خود را برای اجرای پلن B آماده کنند.



با توجه به نزدیک شدن ایران به مرحله گریز هسته ای و ساخت یک جنگ افزار هسته ای که ایران با آن فقط یک ماه فاصله دارد، نیاز به اجرای برنامه «ب» فوریت پیدا کرده است.



http://T.me/pelekanbourse



انتهای خبر

0
0