ارز دیجیتال
1400/01/24
17:41
استلار پروتکل خود را برای رفع مشکلات قبلی به‌روزرسانی می‌کند

پس از قطعی موقت بخشی از شبکه استلار، به‌روزرسانی‌هایی جهت رفع این مشکل انجام شد. این قطعی موجب شد برخی از نودها از جمله آنهایی که توسط بنیاد توسعه استلار اجرا می‌شوند آفلاین شوند. به گزارش کوین دسک،...

پس از قطعی موقت بخشی از شبکه استلار، به‌روزرسانی‌هایی جهت رفع این مشکل انجام شد. این قطعی موجب شد برخی از نودها از جمله آنهایی که توسط بنیاد توسعه استلار اجرا می‌شوند آفلاین شوند.


به گزارش کوین دسک، بنیاد توسعه استلار (Stellar Development Foundation) پس از شناسایی مشکلی که موجب خاموش شدن چندین نود شد، به‌روزرسانی جدیدی را در شبکه خود اجرا کرد.


براساس اطلاعات منتشر‌شده در سایت استلار در روز سه‌شنبه، یک قطعی در روز ۶ آوریل (۱۷ فروردین) موجب شد نودهای هورایزن (Horizon) که اعتبارسنجی را انجام نمی‌دهند و نودهای اعتبارسنج از جمله آنهایی که توسط بنیاد توسعه استلار اجرا می‌شوند برای مدت کوتاهی از دسترس خارج شوند.


پس از آنکه گزارش شد نهادهای خاصی در بازیابی دسترسی به شبکه با مشکل مواجه هستند، روز دهم آوریل (۲۱ فروردین) یک به‌روزرسانی معرفی شد. گفته می‌شود به‌روزرسانی پروتکل ۱۶ این مشکل را که موجب تحت‌تاثیر قرار دادن چندین نود شده بود رفع کرده است، اما بر پایداری شبکه تاثیرگذار نبوده و اعتبارسنج‌های کافی برای پردازش تراکنش‌ها وجود داشته است.


در یکی از پرسش‌های متداول شرکت توضیح داده شده است که نودهای اعتبارسنج بنیاد استلار پردازش دفاتر کل را متوقف کرده بودند، هورایزن ثبت آنها را متوقف کرده بود. در بخش پرسش‌های متداول می‌خوانیم:


برای دوره زمانی کوتاهی نودها قادر به سرویس‌دهی به درخواست‌ها یا ارسال تراکنش‌ها به شبکه نبودند.


بنیاد استلار برای برطرف کردن این مشکل به مهندسان گفت بر روی آن کار کنند و پس از آن یک پچ برای رفع این مشکل منتشر شد. دو روز بعد نسخه ۱۶ استلار کور (Stellar Core v۱۶.۰.۰) منتشر شد و اعتبارسنج‌های شبکه درباره آن رای‌گیری کردند که منجر به به‌روزرسانی شد.


بنیاد استلار می‌گوید:


تمام نودهایی که تحت تاثیراین مشکل قرار گرفتند باید بتوانند به نرم‌افزار سازگار با پروتکل ۱۶ به‌روزرسانی شوند و دسترسی به شبکه را بازگردانند.


انتهای خبر

0
0