همفکران
1400/03/02
10:26
بررسی کارنامه نقدینگی بازار در اردیبهشت

بررسی‌های همفکران نشان می‌دهد میزان خروج نقدینگی حقیقی ها در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۶۹ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال بوده که حدود ۲ درصد بیشتر از خروج ۶۸ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریالی نقدینگی حقیقی ها در فروردین ماه است. بر این اساس طی دو ماه اول سال ۱۴۰۰، در مجموع بیش از ۱۳۷ هزار میلیارد ریال خروج پول حقیقی صورت گرفته است. این در حالی است که ...

بررسی‌های همفکران نشان می‌دهد میزان خروج نقدینگی حقیقی ها در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۶۹ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال بوده که حدود ۲ درصد بیشتر از خروج ۶۸ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریالی نقدینگی حقیقی ها در فروردین ماه است. بر این اساس طی دو ماه اول سال ۱۴۰۰، در مجموع بیش از ۱۳۷ هزار میلیارد ریال خروج پول حقیقی صورت گرفته است.


این در حالی است که در اردیبهشت سال ۹۹ این آیتم ورود ۲۵۳ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال نقدینگی حقیقی را نشان می دهد. در نمودار زیر خالص ورود و خروج نقدینگی حقیقی ها از ابتدای سال ۹۹ قابل مشاهده است:




این گزارش می افزاید از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ تا آخرین روز کاری این ماه، بیشترین خروج نقدینگی حقیقی در روز ۱۹ اردیبهشت ماه به مبلغ ۶۹۹۵ میلیارد ریال ثبت شد. در مقابل در این ماه تنها در بیست و یکمین روز اردیبهشت ماه بازار شاهد ورود ۱۴۳۵ میلیارد ریالی نقدینگی حقیقی ها به بورس بود. به عبارتی در اردیبهشت ماه تنها در یک روز ( ۲۱ اردیبهشت) تراز نقدینگی حقیقی ها مثبت شد و در طرف مقابل سایر روزهای معاملاتی بورس تهران با خروج پرقدرت حقیقی ها مواجه بود. در نمودار زیر روند روزانه ورود و خروج نقدینگی حقیقی ها در اردیبهشت ماه آورده شده است:



به گزارش همفکران اعداد و ارقام در خصوص جریان نقدینگی در اردیبهشت ماهی که گذشت نشان می دهد بیشترین ورود نقدینگی حقیقی ها به مبلغ ۷۶۹۲ میلیارد ریال به صندوق‌های قابل معامله صورت گرفت و در طرف مقابل بیشترین خروج نقدینگی در گروه بانکی به مبلغ بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال ثبت شد و پس از آن گروه محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و سرمایه‌گذاری‌ها بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را به خود اختصاص دادند.



در اردیبهشت ماه نماد بانک تجارت، بانک‌پاسارگاد، برکت و گروه مالی سپهر به ترتیب بیشترین خروج نقدینگی را به نام خود به ثبت رساندند. در مقابل نیز صندوق امین یکم با بیشترین ورود نقدینگی در جایگاه اول قرار دارد. پس از آن صندوق‌های افران، کارین، کیان و کمند با فاصله معناداری از صندوق امین یکم بیشترین ورود نقدینگی را به خود اختصاص داده اند.



انتهای خبر

0
0