اقتصاد آنلاین
1400/02/21
13:04
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس(۲۱اردیبهشت) / ورود پول تامل برانگیز حقیقی ها پس ماه‌ها

افراد حقوقی در بورس امروز ۱۴۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام دلرح بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۱۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۲۷۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۰درصد یعنی دو هزار و ۶۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.


بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه‌گذاری‌ها» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.


سه نماد «دلرح»، «فولاد» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «واعتبار»، «برکت» و «وپاسار» معطوف بود.


مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری حق تقدم داروسازی اکسیر حدود ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی سرمایه‌گذاری اعتبار ایران با برتری ۲۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۵۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۴۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی21.02.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع21.02.1400
انتهای خبر

0
0