تحلیل کاربردی هلالات
1400/04/08
08:07
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 8 تیر *صنایع و شرکت ها 1. شدوص توسط تعزیرات طی سال 99 مبلغ 50میلیارد تومان جریمه شده که با رد تجدید نظر خواهی، ای...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۸ تیر



*صنایع و شرکت ها



۱. شدوص توسط تعزیرات طی سال ۹۹ مبلغ ۵۰میلیارد تومان جریمه شده که با رد تجدید نظر خواهی، این رقم را در صورت مالی سال ۹۹ ذخیره گرفته و نسبت به اعتراض و شکایت در دیوان عدالت اقدام نموده است.



۲. فتوسا در یک شفاف سازی می گوید که در مجمع ۱۰درصد سود را تقسیم کرده و در آینده متناسب با شرایط شرکت، از محل انباشته افزایش سرمایه خواهد داد.



۳. شاملا قصد دارد نسبت به فروش چهار دستگاه آپارتمان با کاربری اداری با متراژ کل ۹۶۷ متر مربع واقع در خیابان میرزای شیرازی، کوچه شهدا پلاک ۱۵ اقدام کند. نتیجه مزایده ۲۳ تیر مشخص می شود.



۴. خبهمن نسبت به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، به منظور تامین سرمایه در گردش و حمایت از بازار سرمایه اقدام نموده که رقم آن ۸۰۰ میلیارد تومان با نرخ ۲۲درصد و سررسید ۲ ساله است.



۵. حفارس یک قرارداد ۸۵ میلیارد ریالی با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران به نمایندگی از شرکت بازرگانی دولتی ایران منعقد کرده که موضوع آن ذخیره سازی گندم است و از اول سال ۱۴۰۰ نیز آغاز شده است.



۶. ولیز یک ملک در شهرستان آمل به ارزش ۲.۷۸میلیارد تومان و بهای تمام شده ۸۰۰میلیون تومان را به آقای نقی حریری فروخته است. (آقا نقی تبریک عرض میکنم)



۷. پروانه بهره برداری از معدن دولومیت برای کفرا به صورت مشروط صادر شد. طبق اعلام شرکت "بر اساس آرای شورای عالی معادن پروانه بهره برداری حاضر مشروط به به احداث واحد دولومیت کلسینه ظرف بازه زمانی یکساله صادر گردیده است"



۸. تبرک اقدام به واگذاری شرکت صنایع غذایی مهرانه خراسان و شرکت مبین نگار بهناز نموده است. بابت این دو شرکت به ترتیب ۸۰.۶ و ۱۵۵ میلیارد ریال سود شناسایی کرده است.



۹. سرمایه گذاری و توسعه گل گهر طی ۳ماه ۳۵۸ میلیارد تومان سود فروش سهام و سود مجمع شناسایی کرده است.



۱۰. دبیر انجمن خودروسازان می گوید " پیشنهاد داده ایم که یک سال به طور آزمایشی خودروسازان خودرو را در بورس کالا ارائه دهند و کل مبلغ خود را دریافت کنند و مضرات و محاسن آن را بررسی کنند."



۱۱. مدیرعامل بوعلی در مجمع گفت " پیش بینی می کنیم با راه اندازی واحد پارازایلین و دیگر پروژه های توسعه ای شرکت از سال بعد حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون دلار به سودسازی اضافه شود." نماینده هلدینگ هم گفته "با رای دیوان عدالت اداری شرکت مشمول مالیات نیست اما عدد مالیات در صورت های مالیاتی دیده شده است که هلدینگ این صورت ها را قبول ندارد و امیدواریم با کمک نماینده بورس و حسابرس صورت های مالی را اصلاح کنیم."



۱۲. پارسیس تحلیل می گوید " NAV هر سهم وصندوق ۳۰۵۹۸ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۴۹ درصد می باشد. همچنین NAV هر سهم وسپه ۱۵,۱۶۹ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۴۶ درصد می باشد."



۱۳. صنعت و معدن می گوید "قیمت ال پی جی در هفته اخیر روند صعودی داشته و ۶۱۷ دلار گزارش شده است."


۱۴. صنعت و معدن می گوید "قیمتهای فلزات در بازار آتی چین علی رغم اینکه چین به دنبال کنترل قیمتهاست، با رشد قیمتی همراه شدند. قیمت محصولات پتروشیمی هم با افزایش قیمت همراه بودند. محصولات فولاد با توجه به کاهش تقاضای فصلی و تلاش دولت چین برای تثبیت بازار، با افت قیمت مواجه بودند."



۱۵. خبرگزاری ها می گوید "وزارت صمت موافق افزایش قیمت شیر خام است اما تصمیم گیری در این خصوص را به اواخر تیرماه که وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی را برعهده خواهد گرفت، موکول کرده است."



۱۶. مدیرطرح نوسازی ناوگان سازمان راهداری می گوید "هم اکنون ۴۵۰ هزار دستگاه کامیون در کشور فعال هستند که از این تعداد حدود ۲۰۰هزار دستگاه کامیون برون شهری و درون شهری فرسوده‌اند"



۱۷. تسمه سایز جدید در نورد سنگین شرکت فولاد آلیاژی ایران تولید شد که یک گرید جدید و به سفارش یک شرکت بزرگ داخلی است.



۱۸. استیل پرایس می گوید "به دنبال کشف سه کیس کرونا دلتا در شهر پرت، مرکز استرالیای غربی از دیروز در اغلب مناطق این ایالت حالت فوق‌العاده اعلام شد. سرعت انتقال ویروس دلتا بسیار بیش از نمونه های قبلی است، با این حال به نظر نمی‌رسد بر روی عملیات استخراج و ارسال سنگ آهن تاثیر زیادی داشته باشد."



۱۹. شمش CIS هر تن ۶۳۰ دلار، سنگ آهن ۲۲۰ دلار.



۲۰. پلنرمی گوید "اخبار مرتبط با کاهش تولید فولاد در استانهای کلیدی چین باعث موج جدید رشد قیمت در معاملات شبانه بازار فیوچرز شده است. طبق اخبار منابع پلنر، در صورت تحقق کامل توقف ها طی سه روز از ۲۸ ژوئن تا ۱ جولای، روزانه نزدیک به ۱۱۰ هزار تن از تولید فولاد تنها در منطقه تانگشان کاسته خواهد شد و مجموع افت تولید در چین طی سه روز ۴۳۵ هزار تن خواهد بود."

انتهای خبر

0
0