همفکران
1400/09/03
09:18
تغییر سهام سهامداران عمده/ خریدوفروش در پتروشیمی‌ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در روز گذشته، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی ملت بیش از ۲ میلیون از سهام بانک ملت را خریداری کرد، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۲۰ میلیون از سهام بانک پارسیان را خریداری کرد. شرکت بارمان مدیران پارش نزدیک ۴ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را خریداری کرد.


صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی تجارت ۱۱ میلیون از سهام بانک تجارت و صندوق بازار گردانی توسعه بازار تمدن ۲ میلیون از سهام بانک شهر را خریداری کردند.


در دارویی‌ها، شرکت تلاش انگیزه دارای آریا نزدیک به ۴۰ میلیون از سهام داروسازی امین را خریداری کرد.


در فولادی‌ها، شرکت گروه توسعه اقتصادی پایندگان ۳۰ میلیون از سهام فولاد خوزستان را بفروش رساند اما شرکت سرمایه‌گذاری سامان مجد خریدار این سهام بود.


شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر نزدیک به ۷ میلیون از سهام معدنی و صنعتی گل گهر را خریداری کرد همچنین این شرکت در اقدامی بیش از ۲۸ میلیون از سهام مجتمع جهان فولاد سیرجان را نیز خریداری کرد.


در خودرویی‌ها صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۴ میلیون از سهام قطعات اتومبیل ایران را خریداری کرد، اما صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان در اقدامی بیش از ۳ میلیون از سهام تولید محور خودرو را بفروش رساند.


اما در پتروشیمی‌ها، فناوران فروشنده داشت، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ۹ میلیون، شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا ۷ میلیون و صندوق بازنشستگی کشوری ۱۱ میلیون از سهام این مجموعه را بفروش رساندند، صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس یک‌میلیون از سهام صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را خریداری کرد، شخص حقیقی نیز نزدیک ۲ میلیون از سهام پتروشیمی گلستان را خریداری کرد.





انتهای خبر

0
0