بورس۲۴
1402/03/04
12:29
نامه جدید سهامداران بانک آینده ؛ این بار خطاب به اعضای شورای بورس

توپ بازگشایی نماد در زمین سازمان بورس است عدم گشایش نماد ترک فعل محسوب می شود تا کی در کشور می خواهید سرمایه گذار را تنبیه کنید ولی سپرده گذار را نه!؟ ما قربانی جریانات غیراقتصادی هستیم

نامه جدید سهامداران بانک آینده ؛ این بار خطاب به اعضای شورای بورس

بورس۲۴ : در حالی شاخص بورس تا سقف ۲.۵ میلیون واحد رفت و برگشت و بسیاری از سهامداران شرکت های بورسی و فرابورسی توانسته اند زیان های سنگین سال ۹۹ خود را جبران کنند ، نماد بانک آینده متوقف است و دارایی صاحبان سهام در این شرکت در حدود ۲۰ ماه است که بلوکه شده...



در روزهای گذشته یک مقام نظارتی اعلام کرد که هیات مدیره سازمان بورس با بازگشایی نماد موافقت کرده است و جلسات در حال برگزاری است.


این در حالی است که، با وجود شفاف­ سازی­ های پی­ درپی بانک از قیمت­ گذاری ب­روز پروژه ­ها توسط کارشناسان رسمی دادگستری، نحوه برگزاری مجامع گرفته تا افشای جزئیات قرارداد پروژه بزرگ ایران‌مال و سایر اطلاعات با اهمیت در خصوص افزایش سرمایه، خبر رسیده که مدیران سازمان به این نتیجه رسیده ­اند که موضوع را به شورای عالی بورس برای بررسی مجدد یا تصمیم­ گیری ارجاع دهند!!



یعنی نقطه سرخط! آن هم بعد از دوسال توقف مداوم.گویی بلوکه شدن دارایی هزاران سهامدار برای مسئولان امر ارزشی ندارد.



سهامداران بانک آینده که در فروردین ماه به مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نامه نوشته و نکاتی قابل تامل درباره تبعات ادامه توقف نماد در «وآیند» مطرح کره بودند؛ اینک در نامه دیگری خطاب به اعضای شورای عالی بورس خواستار تشکیل کمیته ای برای بررسی عملکرد سازمان بورس در این خصوص و بررسی مدارک ارسال شده بانک با دست و دلبازی تمام هستند تا گره بازگشایی بانک، کورتر از این نشود.



در نامه جدید سهامداران حقیقی بانک آینده خطاب به اعضای شورای عالی بورس آمده است: بانک آنچه که باید و نباید را افشاء کرده و آنچه که در توان داشته را برای رفع ابهامات روی میز گذاشته است، به نظر می‌رسد که سازمان بورس و اوراق بهادار هم با نگاهی منصفانه باید در تصمیم­ گیری تسریع کند. حال آن که نهاد نظارتی بازار سرمایه با انداختن توپ در زمین نهادهای دیگر نمی‌خواهد در راستای ایفای وظایف قانونی خود که یکی از آن ها حفظ نقدشوندگی بازار سهام و رعایت منافع سهامداران خرد است، گام بردارد و به­ گونه ­ای ترک فعل کرده است. لازم به ذکر است ماده ۲ قانون بازار اوراق بهادار، حفظ حقوق سهامداران را به عنوان وظیفه سازمان بورس و شورای بورس تعیین کرده است.



در نامه سهامداران بانک آینده؛ مالکان حقیقی سهام بانک به عنوان قربانیان جریانات غیراقتصادی معرفی شده اند و این که توقف طولانی مدت نماد آسیب های غیرقابل جبرانی به آن ها زده است.


در بخشی از این نامه سرگشاده آمده که اگر بانک آینده اینقدر ابهام دارد چرا شعب بانک فعالیت می کنند و تصریح شده : تا کی در کشور ما اینقدر فرق بین سهامدار و سپرده گذار وجود دارد؟ ما در بانک سرمایه گذاری کردیم ولی اجازه فروش یا اضافه کردن سهام خود نداریم اما سپرده گذاران هر روز در بانک رفت و آمد می کنند و اختیار دارایی خود را دارند. تا زمانی که چنین رویه ای در کشور وجود دارد، تشکیل سرمایه و سرمایه گذاری بلندمدت شکل نمی گیرد چون اقتصاد و بورس کشور ما یاد گرفته فقط سهامدار و سرمایه گذار را تنبیه کند. حال آن که درباره بانک آینده شواهد موجود نشان می دهد که ابهامات به حداقل ممکن رسیده و نماد سهم قابل بازگشایی و معامله است.



در پایان این نامه بازگشایی فوری نماد درخواست شده است و با توجه به حضور نماینده دادستانی کل کشور در این شورا خواسته شده که به دادخواهی عمومی سرمایه گذاران حقیقی بانک آینده در اولین جلسه این نهاد رسیدگی فوری شود.

انتهای خبر

0
0