سهم برتر (بست بورس ۹۷)
1400/07/18
11:15
در مجمع فوق العاده #شتران در این جلسه به برخی سوالات حاضرین نیز پاسخ داده شد. مدیرعامل شتران در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چرا به سهامداران ...

در مجمع فوق العاده #شتران



در این جلسه به برخی سوالات حاضرین نیز پاسخ داده شد. مدیرعامل شتران در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چرا به سهامداران سود کمی تعلق می‌گیرد و شرکت عملا سود را در بانک‌ها سپرده کرده و از سوی دیگر سود این سپرده ۷هزار میلیادی در راستای تجهیز بیشتر مجموعه دیده نمی شود، گفت: فرآیندها پیچیده تر از آن است که در ظاهر دیده می شود. شرکت در نظر داشت بعنوان سودآوری بیشتر سهام شرکت های زیر مجموعه را خریداری کند که به دلیل تغییر دولت امکان پذیر نشد. در شتران یکسری از کیفی سازی ها را انجام داده و نسبت به سایر شرکت های پالایشگاهی جلوتر هستیم.



پی نوشت:


برخلاف بسیاری از صنایع، جیب پالایشگاه ها پر است. مدیران عامل پالایشگاه ها بخوبی میدانند کرک اسپرد نوسان زیادی دارد و بنابراین اکثرا در تدارک سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی هستند.



#شبریز با تاسیس پتروشیمی تبریز سالیان قبل این امر را محقق کرده. #شپنا نیز سال قبل بسیار فعال بوده و با خرید پتروشیمی اصفهان این موضوع را شروع کرده و احتمالا با خرید #شیران تکلیف #نفت_سفید خود را روشن خواهد کرد.



شاید برخی فعالان بازار فی الحال این نکته را در نظرنگیرند اما پالایشگاه های بورسی ظرف مدت کمتر از دوسال تبدیل به هلدینگ های پتروپالایشی خواهند شد که درآمد حاصل از پالایش نفت تنها بخشی از سودآوری آنها را تشکیل خواهد داد.



به عنوان یک گزینه میان مدت و بلندمدت سهام پالایشی ها ارزنده ترین در بازار هستند.

انتهای خبر

0
0