اقتصاد نیوز
1401/06/05
12:17
🔴 جهان پیرتر شده، ایران هم/ بیست سال دیگر، یک سوم جمعیت ایران در سن کار نیستند ▫️در سال ۲۰۵۰، افراد مسن ۳۵ درصد از جمعیت اروپا، ۲۸ درصد آمریکای شم...

🔴 جهان پیرتر شده، ایران هم/ بیست سال دیگر، یک سوم جمعیت ایران در سن کار نیستند



▫️در سال ۲۰۵۰، افراد مسن ۳۵ درصد از جمعیت اروپا، ۲۸ درصد آمریکای شمالی، ۲۵ درصد آمریکای لاتین و حوزه کارائیب، ۲۴ درصد آسیا، ۲۳ درصد اقیانوسیه و نیز ۹ درصد آفریقا را تشکیل دهند.



▫️ژاپن در سال ۲۰۱۷ مسن‌ترین جمعیت جهان بود (۳۳ درصد ۶۰ سال یا بیشتر) و پیش‌بینی می‌شود که این کشور در بحران پیری جمعیت باقی بماند و تا سال ۲۰۵۰، ۴۲ درصد ۶۰ سال یا بیشتر مردم این کشور را سالمندان تشکیل دهند. همچنین انتظار می رود که اروپا در سال ۲۰۵۰ عضو ۵ کشور از ۱۰ کشور یا منطقه مسن جهان باشد.



▫️در سال ۱۳۳۵ میانه سنی جمعیت ۲۰.۲ سال بوده و در سال ۹۵، میانه سنی حدود ۳۰ سال محاسبه شده که نشان می‌دهد جمعیت ایران قریب به ۱۰ سال پیرتر شده است.



▫️براساس بررسی دفتر پژوهش ایرنا، در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۲۰ افراد در سن کار بیشترین سهم را در جمعیت کشور دارند، اما پس از ۱۴۲۰ رشد سریع سالمندی در کشور سبب می‌شود فقط حدود نیمی از جمعیت کشور در سن کار و فعالیت باشند؛ در حالی که ۳۲ درصد افراد جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند.



@EghtesadNews_com



انتهای خبر

0
0