کانال کدال
1400/12/27
23:24
چشم انداز بازار فردا 28 اسفند 1400 ✅آخرین خبرهای رسیده از مذاکرات برجام حکایت از نزدیکی بیش از پیش طرفین به توافق دارد. به نظر میرسد دو اختلاف باق...

چشم انداز بازار فردا ۲۸ اسفند ۱۴۰۰



✅آخرین خبرهای رسیده از مذاکرات برجام حکایت از نزدیکی بیش از پیش طرفین به توافق دارد. به نظر میرسد دو اختلاف باقی مانده در رابطه با خارج کردن سپاه پاسداران از لیست گروه های تروریستی آمریکا و تضمین های عدم خروج مجدد آمریکا از برجام همچنان محل اختلاف نظر است.



✅برخی گمانه زنی ها حکایت از پیشنهاد آمریکا مبنی بر خروج سپاه از لیست تروریستی در قبال تضمین عدم حمله به نیروهای آمریکایی دارد. با برطرف شدن خواسته های روسیه به نظر می رسد این توافق به زودی انجام شود.



✅با توجه به چشم انداز مثبت احتمال توافق، مسیر نقدینگی به سمت گروه های خودرویی، بانکی، تجهیزاتی و لیزینگی هدایت خواهد شد، در همین راستا برای بازار فردا نمادهای این گروه ها به احتمال زیاد با افزایش تقاضا و صف خرید مواجه خواهند شد.




✅و اما در بازار جهانی: طی ۵ روز کاری گذشته در بازار چین، قیمت متانول در حدود ۱۰ درصد با کاهش همراه شده است. نمادهای زاگرس، شفن و شخارک متانول سازان بورسی می باشند. ضریب حساسیت زاگرس نسبت به متانول جهانی بالاست و احتمال افزایش عرضه ها در این نماد برای بازار فردا وجود دارد.



در گروه فلزات: ✅در چند روز گذشته شاهد افزایش حدودا ۵ درصدی در قیمت آلومینیوم بودیم، فایرا در این گروه بیشترین میزان حساسیت به نرخ آلومینیوم را دارد.



✅در بازار چین در روزهای پایانی هفته انواع ورق های سرد و گرم فولادی با افزایش محدود قیمت همراه شدند. در همین راستا انتظار میرود فولادی ها، از جمله کاوه، هرمز، فولاد، فخوز روند مثبت و نسبتا آرامی را پیش رو داشته باشند.




✅قیمت جهانی مس در سه روز پایانی هفته با افزایش مواجه شد و مجددا به بالای ۱۰۴۰۰ دلار رسید، نمادهای فملی و فباهنر از جمله بزرگ ترین نمادهای این گروه می باشند. این افزایش قیمت تاثیر مثبت بر این نمادها خواهد داشت




در مجموع: بازار فردا مثبت و پرتقاضا ارزیابی می شود.

انتهای خبر

0
0