بورس پرس
1399/05/22
14:03
بورس ۵ ماهه ۳۰ درصد نقدینگی را جذب کرد / اثر افزایش سهام شناور آزاد

وزیر اقتصاد با اشاره به جذب ۳۰ درصد نقدینگی طی ۵ ماه سال توسط بورس اثر افزایش سهام شناور شرکت ها به ۲۵ درصد را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، فرهاد دژپسند در جریان بررسی لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و فرابورسی از محل صرف سهام با سلب حق تقدم گفت: تمام دغدغه‌ها درباره بازار سرمایه به اقبال و استقبال پرشور آحاد جامعه بخصوص دارندگان سرمایه‌های خرد به بورس مربوط است و باید بتوانیم به اعتماد دارندگان سرمایه پاسخی درخور بدهیم که لازمه این امر انجام اقدامات درست در بازار اولیه سرمایه است.


وی با بیان اینکه ۳۰ درصد نقدینگی در مدت نزدیک به پنج ماه اول سال جاری جذب شده و به بازار سرمایه سوق یافته، افزود: باید بررسی شود این نقدینگی را چگونه می توان در بازارهای اولیه و ثانویه جذب کرد برای تقویت بازار اولیه باید نقدینگی بصورت درست هدایت شود. از نیازهای فوری امروز سرمایه گذاری در راستای هدایت نقدینگی است. دولت برای این کار سهام شناور را به ۲۵ درصد افزایش داده و شرکت‌های دولتی موظف شدند سهام را در بورس عرضه کنند و شرایط برای ورود شرکت‌های خصوصی به بورس هم تسهیل شد که اینها همه برای شفافیت بورس و ایجاد محیط رقابتی است.


این مقام مسیول ادامه داد: برای رونق عرضه اولیه، تسهیلات لازم در بخش‌های دولتی و خصوصی فراهم شد تا بتوانند به خوبی وارد این بازار شوند. با کمک بخش خصوصی برای تامین مالی، سرمایه به سمت تولید حرکت داده می شود. این لایحه نقش طلایی برای افزایش سرمایه واقعی با مشارکت بخش حقیقی و سهامداران خرد دارد. با این لایحه مدل مشارکت مردمی در اقتصاد اجرایی می‌شود و افزایش سرمایه شرکت‌ها هم به دو شرط صرف سهام و سلب حق تقدم صورت خواهد گرفت که نتیجه نهایی آن جذب سرمایه خواهد بود.


دژپسند عنوان کرد: در مورد مغایرت معافیت مالیاتی با قانون برنامه هم اگر مجلس به آن رای دوسومی موافق بدهد، مشکل حل خواهد شد. در نهایت این لایحه گام اساسی در حوزه اقتصادی خواهد بود و فراموش نکنیم یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی مردمی بودن آن است که این لایحه می‌تواند چنین هدفی را محقق کند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0