بورس پرس
1402/03/03
00:00
بازدهی ۷۱۳ سهم از مثبت ۲۵۶ تا منفی ۲۳ درصدی + جدول کامل

در برابر رشد ۱۱۷ درصدی شاخص از ابتدای سال تا ۳۱ اردیبهشت، بازدهی سهام ۷۱۳ شرکت بورسی و فرابورسی مشخص شد که ۲۴ شرکت بازدهی منفی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شاخص بورس از ابتدای سال تا پایان هفته گذشته از یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد به دو میلیون و ۳۰۲ هزار واحد رسید که حکایت از رشد ۱۱۷ درصدی دارد. شرکت ها نیز با شرایط متفاوتی از منظر بازدهی روبرو بودند. به طوری که سهام ۲۴ شرکت دارای بازدهی منفی بود و ۶۸۹ شرکت به بازدهی مثبت رسیدند.


براساس این گزارش، درحالی بازدهی سهام شرکت ها از تجمیع سه متغیر تفاوت قیمت هرسهم ، سود سالانه و افزایش سرمایه بدست می آید که طی این مدت ، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان با سرمایه ۸۰ میلیارد تومانی حاضر در بازار اول معاملات فرابورس با بازدهی ۲۵۶.۸ درصدی در صدر همه شرکت ها طی این مدت ایستاد.


دو شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد و فولاد شاهرود با بازدهی ۲۵۵.۲ و ۲۰۳.۳ درصدی در پله دوم و سوم و بیش از ۲۰۰ درصد قرار گرفتند.


همچنین از بین بازدهی بین ۲۰۰ تا ۱۰۰ درصدی ، ۱۰ شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس، آبادگران ایران، چوب خزر کاسپین، لیزینگ ایران و شرق، سرمایه گذاری شاهد، سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات، لعابیران، ملی شیمی کشاورز، شمال شرق شاهرود و شیمیایی سینا به ترتیب با بازدهی ۱۸۷.۸، ۱۶۵.۱ ، ۱۶۱.۳، ۱۳۱.۱، ۱۲۹.۵، ۱۲۵.۷، ۱۲۱.۳، ۱۲۰، ۱۰۶.۲ و ۱۰۳.۲ درصدی قرار گرفتند.


در دسته بازدهی ۱۰۰ تا ۵۰ درصدی نیز ۱۰۹ شرکت جای گرفته اند که سرمایه گذاری اعتبار ایران با ۹۹.۶ درصد، بانک شهر با ۸۱.۳ درصد، تجارت الکترونیک پارسیان با ۷۳.۶ درصد، بانک دی با ۶۸.۹ درصد، پتروشیمی ارومیه با ۶۲.۲ درصد، پتروشیمی آبادان با ۵۸.۴ درصد و لبنیات پاک با ۵۰ درصد در شمار این گروه محسوب می شوند.


در این میان ، ۵۶۶ شرکت نیز دارای بازدهی کمتر از ۵۰ تا قبل از صفر درصدی قرار گرفتند که در این شمار معدنی املاح ایران، مخابرات، بانک صادرات، بانک ملت، پرسپولیس، استقلال، پالایشگاه تهران، پتروشیمی تندگویان، بانک پارسیان، پالایشگاه لاوان، بانک سامان، پالایشگاه بندرعباس، بانک سرمایه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پالایشگاه تبریز، پالایشگاه اصفهان، گل گهر ، فولاد مبارکه، ایران خودرو، شستا، ملی مس و چادرملو هستند.


شرکت های گلوکوزان، پتروشیمی پارس، پتروشیمی غدیر ، پتروشیمی زاگرس، بانک کارآفرین، تامین سرمایه امین و درخشان تهران هم به ترتیب بازدهی منفی ۰.۳، ۰.۵، ۰.۷، ۳.۵، ۱۰.۲، ۱۲.۸ و ۲۳.۱ درصدی را ثبت کردند.


گزارش بررسی بازدهی همه شرکت های حاضر در تابلو های معاملاتی بورس و فرابورس از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه از طریق این لینک قابل دریافت و مشاهده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0