آکادمی هلاکوئی
1400/05/05
19:00
SWIFT با ارائه خدماتی برای پرداخت های فرامرزی کم ارزش، به بازار ریپل نفوذ می کند

بر اساس یک اعلامیه مطبوعاتی، SWIFT، ارائه دهنده…

بر اساس یک اعلامیه مطبوعاتی، SWIFT، ارائه دهنده خدمات امن پیام رسان های مالی، برای توسعه در بازار پرداخت های فرامرزی کم ارزش، با ورود به یک رقابت آزاد با ریپل، خدمات SWIFT Go را راه اندازی کرده است.


سرویس جدید SWIFT در حال حاضر توسط هفت بانک بزرگ جهانی استفاده می شود.


SWIFT به بازار هدف ریپل وارد می شود


SWIFT از عرضه SWIFT Go خبر داده است که به شرکت‌های کوچک و متوسط و همچنین مصرف کنندگان عادی این امکان را می دهد تا پرداخت های کم ارزش را از آن سوی مرزها با قیمت رقابتی، مستقیما از حساب های بانکی خود به هر گوشه دنیا ارسال کنند.


در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که هفت بانک پیشرو جهانی، که روی هم رفته ۳۳ میلیون پرداخت فرامرزی با ارزش کم در سال را مدیریت می کنند، در حال حاضر از این سرویس جدید SWIFT استفاده می کنند.


از طریق SWIFT Go، شرکت های کوچک و متوسط (SME) می توانند پرداخت ها را به تامین کنندگان خارج از کشور ارسال کنند و مصرف کنندگان می توانند پول را به خانواده ها و دوستانشان در کشورهای دیگر ارسال کنند. سرویس جدید SWIFT از اعتبار سنجی داده ها استفاده می کند و زمان پردازش و هزینه های این انتقال را شفاف می کند.


SWIFT Go بویسله SWIFT gpi اجرا می شود که با پرداخت های با ارزش بالا سروکار دارد. شبکه این شرکت شامل بیش از ۱۱،۰۰۰ موسسه مالی و چهار میلیارد حساب در بیش از ۲۰۰ کشور جهان است.


مدیر عامل شرکت ریپل از SWIFT به دلیل پرداخت های کند و گران قیمت انتقاد می کند


در سال ۲۰۱۹، مدیرعامل ریپل، بردلی گارلینگهاوس (Bradley Garlinghouse) چندین بار علنا اظهار داشت که از نظر وی، سیستم انتقال پول SWIFT بسیار قدیمی است.


به گفته او، حداقل ۶ درصد از معاملات SWIFT بدون نظارت اپراتورهای انسانی امکان پذیر نیست.


علاوه بر این، آنها گران هستند و بسیار بیشتر از پرداخت های مبتنی بر بلاکچین، به ویژه پرداخت های ارائه شده توسط ریپل طول می کشد.


در همان سال، گارلینگهاوس گفت که همکاری با SWIFT هنوز محتمل است. با این حال، شرکت ریپل به جای آن پلتفرم بلاکچین R۳ را انتخاب کرد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0