بورس پرس
1401/12/18
00:00
مجوز افزایش سرمایه ۶۳ تا ۱۱۶۹ درصدی ۷ شرکت صادر شد

۷ شرکت بورسی و فرابورسی، مجوز افزایش سرمایه ۶۳ تا ۱۱۶۹ درصدی را از چهار محل گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ۷ شرکت کابل البرز، رایان هم افزا، کمک فنر ایندامین سایپا، گروه صنایع بهشهر، بانک پاسارگاد، لعابیران و فولاد شاهرود به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۱۰۲، ۷۵، ۱۱۶۹، ۶۳، ۱۰۸، ۵۶۱ و ۱۰۰ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


بر اساس این گزارش، "بالبر" سرمایه فعلی را از ۳۱.۶ به ۶۴ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


سرمایه فعلی "رافزا" از ۲۰ به ۳۵ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه ای انجام شده، جلوگیری از خروج نقدینگی و بهبود نسبت های مالی اعمال می شود.


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۳۵ به ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.


"خکمک" نیز سرمایه فعلی را از ۳۲ به ۴۰۷.۲ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


همچنین سرمایه فعلی "وصنا" از ۵۰۰ به ۸۱۷.۱ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای جلوگیری از خروج نقدینگی و رشد پرتفوی سرمایه گذاری کوتاه مدت صرف می شود.


"وپاسار" هم سرمایه فعلی را از ۱۳.۱ به ۲۷.۲ هزار میلیارد تومان می رساند. ۱۲.۴ هزار میلیارد تومان از تامین مالی این بانک بورسی از محل سود انباشته و ۱.۷ هزار میلیارد تومان دیگر از محل اندوخته برای ا فزایش سقف اعطای تسهیلات، بهبود نسبت های بانکی و توسعه خدمات اعمال می شود.


سرمایه فعلی "شلعاب" از ۶۰ به ۳۹۶.۶ میلارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال و صرف ا صلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش می شود.


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۳۹۶.۶ به ۴۶۶.۶ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.


در این میان، "فرود" سرمایه فعلی را از ۲۷۰ به ۵۴۰ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی برای اجرای طرح تولید کلاف مفتول اعمال می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0