بورس پرس
1400/08/24
14:41
معاملات مشکوک "بورس"، دو بیمه، زیرمجموعه سایپا، دو سرمایه گذاری + ۹ نماد

در روز افت ۲۶ هزار و ۱۷۵ واحدی شاخص، بورس تهران، دو سهم بیمه، زیرمجموعه سایپا،دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با تعادل میان خریداران و فروشندگان آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۲۶ هزار و ۱۷۵ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۴۱۶ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۴.۳ و ۶۸.۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به گروه بهمن، بانک ملت، بورس تهران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با تقاضای ۳۳۹، ۲۹۵، ۲۶۸ ، ۲۶۳ و ۱۸۴ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۷ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، شرکت بورس تهران با رشد ۵۰.۶ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۲۶۸.۵ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های کف ، کاغذسازی کاوه، بهاران گلبهار خراسان، پارس سویچ ، بیمه اتکایی امین، سر مایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین ، سر مایه گذاری ساختمانی بین المللی نام آوران مهندسی ، بیمه سامان، سخت آژند ، مبین وان کیش، مهندسی و ساختمان صنایع نفت ، سایپا آذین، گروه صنعتی پاکشو و دلیجان شکوه پارس مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور بورس تهران ، دو سهم بیمه، زیرمجموعه سایپا، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0