آکادمی هلاکوئی
1400/11/02
10:10
اتریوم می‌تواند به‌عنوان بلاکچین قراردادهای هوشمند برتر پیشتاز باشد

دومین شبکه بزرگ بلاکچین از نظر ارزش بازار…

دومین شبکه بزرگ بلاکچین از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین، به محل غالب برخی از داغ ترین نوآوری های رمزارزها، از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) تا توکن های غیرقابل تعویض (NFT) تبدیل شده است.


محبوبیت شبکه و هزینه های بالای تراکنش روی آن، الهام بخش گروهی از رقبا است که قصد دارند اتریوم را با هزینه های کمتر، سرعت های بیشتر و توان عملیاتی بالاتر کاهش دهند. گمانه زنی ها مبنی بر اینکه “قاتل های اتریوم” یا جایگزین های بلاکچین لایه ۱ مانند سولانا، بایننس اسمارت چین و حتی کاردانو ممکن است روزی از رهبر بازار پیشی بگیرند.


اما تحلیلگران موسسه کوین‌بیس که تحقیقات رمزارزها را برای سرمایه‌گذاران بزرگ ارائه می‌کنند، می‌گویند اتریوم ممکن است در رفع موانع خود برای رشد بیشتر، موفق باشد.


لایه ۲ اتریوم یا سیستم همراه، که در کنار بلاکچین اصلی برای سرعت بخشیدن به تراکنش ها با هزینه کمتر کار می کند، ممکن است به جلوگیری از رقابت سایر پروتکل های لایه ۱ یا لایه پایه کمک کند. ارتقای برنامه‌ریزی‌شده به خود اتریوم، مانند انتقال کامل به بلاکچین اثبات سهام از سیستم اثبات کار فعلی و همچنین معرفی اشتراک‌گذاری نیز ممکن است کمک کند.


موسسه کوین بیس در گزارش اخیر خود گفت: با بهبود مقیاس پذیری اکوسیستم، کاربران برنامه های غیرمتمرکز یا dapp ها ممکن است از جستجوی جایگزین های سریع تر و ارزان تر برای اتریوم خودداری کنند. موسسه کوین‌بیس همچنان انتظار دارد “در آینده نزدیک چندین زنجیره در فضای کریپتو همزیستی داشته باشند”، اما اتریوم می‌تواند تاج و تخت خود را حفظ کند. “ما فکر می‌کنیم که اوج راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری [لایه ۲] همراه با ارتقاهایی مانند ادغام و اشتراک زنجیره بیکن (Beacon Chain) می‌تواند پیشرفت (لایه ۱) جایگزین را در شکل فعلی‌شان محدود کند.”


انتقال اثبات سهام


بلاکچین اتریوم در شرف انتقال به مدل اجماع اثبات سهام از مکانیسم اثبات کار پر انرژی است که بلاکچین بیت کوین از آن استفاده می کند. این امر با ادغام با زنجیره بیکن اتفاق می‌افتد. در واقع یک نسخه بتا از بلاکچین اثبات سهام آینده که در حال حاضر راه‌اندازی شده است.


این تغییرات باید به کاهش مصرف انرژی و توان محاسباتی اتریوم کمک کند. در حالی که این امر تراکنش های سریع تر و هزینه های گس کمتر را تضمین نمی کند، در دسترس بودن سیستم های لایه ۲ مانند مجموعه های دانش صفر (zk) می تواند توسعه دهندگان را جذب کند و سرمایه را برای ماندن در اکوسیستم تشویق کند.


Zk-Rollups تراکنش‌ها را با هم جمع می‌کند و قبل از ارسال داده‌های تراکنش به‌روز شده به اتریوم، آن‌ها را در محیطی خارج از زنجیره اجرا می‌کند. به گفته موسسه کوین بیس، مقیاس‌پذیری که می‌توان با استفاده گسترده‌تر از مجموعه‌ها به دست آورد، می‌تواند کلید موفقیت اتریوم ۲.۰ باشد.


بر اساس این گزارش، این امر برای اینکه شبکه بتواند در درازمدت به میلیاردها کاربر برسد و ده ها هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند، بسیار مهم است.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0