بورسینه
1400/09/09
12:36
📌دلیل فرار بورسی‌ها از معامله چیست؟ / سهام ارزان است، اما جذابیت ندارد نیما آگاهی، کارشناس بازار سرمایه: 🔹نوسانات نرخ ارز، قیمت‌گذاری دستوری و آین...

📌 دلیل فرار بورسی‌ها از معامله چیست؟ / سهام ارزان است، اما جذابیت ندارد



نیما آگاهی، کارشناس بازار سرمایه:


🔹نوسانات نرخ ارز، قیمت‌گذاری دستوری و آینده مذاکرات برجامی نگرانی فعالان بازار را دو چندان کرده و باعث شده ته مانده اعتماد سهامداران نیز ته بکشد.



🔹به‌نظر می‌رسد، خوش‌بینی لازم برای به نتیجه رسیدن مذاکرات در کوتاه مدت وجود نداشته و همزمان با آن، بخش تقاضای دلار با فشار همراه شده است. منابع تامین دلار ایران (کشورهای ترکیه، افغانستان، دبی و ...)، خود دچار چالش‌هایی هستند و از این نظر هم فشاری در بخش تقاضای دلار ایجاد خواهد شد. به واسطه همین موارد به نظر می‌رسد، دلار در روند صعودی باقی مانده و تا پایان سال به حدود ۳۲هزار تومان برسد.



🔹در مقطع کنونی ارزندگی بازار، در سطح معقولی قرار دارد و این موضوع باعث شده تا فعالان بازار نگاهی متفاوت به آن داشته باشند.



🔹تا زمانی‌که بازار تثبیت نشده، شاید وارد کردن نقدینگی جدید، حرکتی هیجانی باشد. تا زمانی که شفافیت در بازار حاکم نشود قیمت‌ها، جذابیتی برای سهامداران نداشته و باعث می‌شود تا فعالان، محافظه‌کارانه‌تر عمل کنند.



👈🏻برای مطالعه مشروح خبر کلیک کنید



انتهای خبر

0
0