مشاوره سرمایه‌گذاری آوای آگاه
1402/02/14
11:27
#وبصادر #وسپهر_وبانک 📌به گزارش آوای آگاه، شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی، وابسته به گروه مالی سپهر و بانک ملی و جهاد کشاورزی، طی یک نشست با حضور ...

#وبصادر


#وسپهر_وبانک



📌به گزارش آوای آگاه، شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی، وابسته به گروه مالی سپهر و بانک ملی و جهاد کشاورزی، طی یک نشست با حضور اصحاب رسانه به منظور معرفی آشنایی بیشتر فعالیت های این مجموعه به اهالی بازار سرمایه با این شرکت که به زودی در بازار سرمایه عرضه خواهد شد ،ترتیب داده شد که مهمترین آن مطرح شده طی این بازدید به شرح زیر است:



✅۴۰ درصد سهام شرکت توسعه نیشکر متعلق وسپهر و ۴۰ درصد متعلق به وبانک و ۲۰ درصد تحت تملک جهاد کشاورزی است.




✅۴۵درصد شکر کشور در این مجموعه تولید میشود و ۱۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت دارد که هفت تپه یکی از ۸ مجموعه ای است که جدیدا اضافه شده است.



✅ در سال جاری شرکت سپهر صادرات و بانک ملی برنامه عرضه سهام این شرکت را در بازار دوم فرابورس دارند که پذیرش آن در آذرماه سال ۱۴۰۱ انجام شده و احتمالا تا اواخر تابستان عرضه اولیه آن انجام خواهد شد.



✅ ۱۲۵ هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری این شرکت است که توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام شده و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان معادل ۵ درصد سهام آن در بازار فرابورس عرضه خواهد شد.



✅ وسعت شرکت در تمام استان خوزستان شامل ۸۰ هزار هکتار زمین ۴۵ درصد شکر کشور را تحت تولید دارد.



✅ شرکت ۸۰ الی ۹۰ درصد الکل طبی کشور تولید می کند همچنین این شرکت صد در صد شرکت دارویی خود را در مجموعه فارابی تولید کرده که این محصول مورد استفاده در قرص ها و شربت هاست که توان صادراتی آن نیز وجود دارد.



✅ الکل و خمیر مایه صادراتی نیز از دیگر محصولات شرکت ارزآوری بسیار خوبی دارد این شرکت سالانه ۳۶ الی ۴۰ میلیون لیتر الکل تولید می کند. کشور ترکیه نیز یکی از کشورهایی است که تمایل زیادی برای خریداری این محصول از ما دارد.



✅ خمیر مایه تولیدی که در نان و کیک استفاده میشود و همچنین خوراک دام و ام دی اف از دیگر محصولات این شرکت است.



✅ شرکت تولیدی خوراک دام زیر مجموعه شرکت توسعه نیشکر است از باگاس و سرنی ها برای تولید نوعی دیگر از خوراک دام استفاده می کند که ی عرضه رایگان آن تفاهم‌نامه‌ای با ستاد عشایر کشور اجرا کرده است. اما محصول اصلی خوراک دام که به صورت قرص می باشد هنوز بازار خود را در کشور پیدا نکرده است.



✅ شرکت در نظر دارد با بهره برداری شرکت سلمان فارسی در تیرماه سال جاری ۱۰۰ درصد را به انجام رساند.



✅ تولیدات دیگر شرکت توسعه نیشکر است که مورد استفاده خود شرکت میباشد در تولید چوب هم شرکت امام ورود کرده و همچنین تولید اسانس از برگهای اکالیپتوس نیز تا تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید



✅ شرکت توسعه نیشکر یک شرکت زیر مجموعه بازرگانی نیز تحت مدیریت خود دارد که مسئولیت فروش را عهده‌دار بوده شرکت دیگری نیز کیسه های بسته بندی مورد شرکت نیاز را تولید میکند. به عبارت دیگر این مجموعه تلاش کرده زنجیره تامین خود را کامل کند.



✅ شرکت به کشت گندم و کلزا همچنین آفتابگردان و همچنین دام سنگین و سوار و ماهی نیز روی آورده است در حال حاضر شرکت تولید دام گاومیش شرکت ظرفیت هزار راسی دارد زعفران و قارچ نیز از دیگر محصولات تولیدی این مجموعه خوانده شد.



✅ امسال برای نخستین‌بار این مجموعه در شرکت دهخدا چغندر را نیز تولید کرده که میزان زیر کشت آن ۲۲۰ هکتار خوانده شد.



✅ پیشنهاد یک شرکت حمل و نقل ریلی به عنوان ایمن ترابر نیشکر نیز به مجموعه اضافه شده که بحث حمل و نقل محصولات را انجام میدهد.



✅ لازم به ذکر است شرکت نیشکر هفت تپه که از سال ۱۳۴۰ فعالیت خود را آغاز کرده بود و طی سال‌های اخیر با بحران مواجه شده بود مدیریت آن در سال ۱۴۰۰ به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی سپرده شد هفت‌تپه بیش از ۳۰ هزار هکتار زمین دارد که همه آن زیر کشت نرفته چرا که وسط شهرها و روستاها قرار گرفته این مجموعه شش هزار نیرو دارد که هم اکنون همه آنها تحت مدیریت شرکت توسعه نیشکر قرار دارند.



✅شرکت پیش بینی میکند به ۵ هزار میلیارد تومان سود دست یابد.



✅شرکت توسعه صنایع امام خمینی را نیز که شکر خام تولید میکند و امسال ۱۱۰ هزارتن شکر خام تولید کرده، در نظر داریم در بورس عرضه کنیم.



انتهای خبر

0
0