بورس پرس
1400/09/26
00:01
توضیحات ۴ شرکت درباره اختلاف ، تعدیل سود ، فروش محصول و شایعات

۴ شرکت پتروشیمی جم، ایران ترانسفو، ره آورد تامین و بیسکویت گرجی درباره مورد اختلاف ، دلیل تعدیل سود ، فروش محصول و شایعات توضیح دادند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در آخرین توضیحات شرکت های بورسی و فرابورسی از موارد مهم، پتروشیمی جم در مورد اختلاف با پتروشیمی مهر بابت ۲۵ ساله قرارداد فروش اتیلن در سال ۸۴، اعلام کرد: موضوع به داوری ارجاع و آن سازمان از آخرین وضعیت پرونده داوری که منجر به ابطال رای و اعاده دادرسی موضوع ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری در قوه قضاییه شده، سابقا مطلع شده است.


با اینحال فارغ از موضوع مطالبات سنواتی جم از مهر با توجه به اینکه پتروشیمی مهر از پرداخت مطالبات جاری (حتی در خصوص اختلافات بدون مغایرت) نیز سرباز زده این شرکت پیرو هشدارها و تقاضاهای مکرر قبلی و به جهت جلوگیری از انباشت مطالبات، مستندا به ماده ۱۷ قرارداد فیمابین از ارسال اتیلن به شرکت پتروشیمی مهر خودداری خواهد کرد.


همچنین با توجه به مذاکراه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محصول اتیلن این شرکت که طبق قرارداد به مهر تحویل می داد از این پس در خط لوله غرب تزریق خواهد کرد.


ایران ترانسفو هم در مورد دلیل تعدیل سود و تصریح انطباق با استانداردهای حسابداری توضیح داد:با توجه به پیگیری از مشتریان در خصوص درخواست تعدیل قیمت فروش ترانسفورماتورهای فروش رفته، موافقت حدود ۱۰۲ میلیارد تومان تعدیل مثبت را دربافت کرده و درصد تعدیل اعلامی نسبت به مانده سود انباشته ابتدای سال جاری محاسبه و ارائه شده است.


داروئی ره آورد تامین درباره افشای معاملات موضوع ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت یا سایر اشخاص وابسته از فروش محصول به شرکت های دارویی ابوریحان ،اکسیر، پارس دارو، رازک، دانا، زاگرس فارمدپارس، تولید مواد اولیه داروپخش، فارابی، کارخانجات داروپخش، پخش اکسیر و ژلاتین کپسول به مبلغ ۲۶.۷ میلیارد تومان و به صورت اعتباری و نقدی خبر داد .


شرکت بورسی بیسکویت گرجی نیز درباره شایعه منتشره در فضای مجازی ، سرمایه گذاری در خطوط شکلات را رد کرد و از عدم نهایی شدن مذاکره برای خرید شرکت نان و تعمیر و بازسازی ماهانه خطوط تولیدی ویفر ، بیسکویت کرمدار و بیسکویت ساده ، خبر داد .


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0