بتاسهم
1400/07/24
23:19
تحلیل وضعیت پت در بازار های جهانی 🔹گرید بطری پلی اتیلن ترفتالات آسیا در هفته ی گذشته با 100 دلار افزایش، در قیمت 1090 دلار در تن به ازای فوب شمال ...

تحلیل وضعیت پت در بازار های جهانی



🔹گرید بطری پلی اتیلن ترفتالات آسیا در هفته ی گذشته با ۱۰۰ دلار افزایش، در قیمت ۱۰۹۰ دلار در تن به ازای فوب شمال شرق آسیا معامله شد. این محصول در CFR جنوب شرق آسیا نیز با ۸۰ دلار افزایش قیمت به ۱،۱۲۵ دلار در تن رسید. در چین نیز پس از اتمام تعطیلات، به یک باره بازار به افزایش قیمت بالادستی واکنش نشان داد و از قیمت‌های زیر ۱۰۰۰ دلار به ۱،۱۸۰ دلار در تن در فوب چین رسید.


🔹حجم تقاضا از جانب امریکا خوب ارزیابی شده است. هزینه های حمل بالا سبب شده که در برخی از مبادلات به جای استفاده از کانتینرهای متداول، از برکبالک استفاده شود. هزینه حمل به این روش بسیار ارزان‌تر از کانتینر است. همچنین وقفه‌های بارگیری و حمل نیز کوتاه‌تر شده است.


🔹با توجه به افزایش قیمت پت و انتظارات کاهشی نرخ فعالیت صنعت پلی استر، نسبت فروش به تولید در بین ۱۳ الی ۲۸ درصد رقم خورد. در بالادستی، PTA چین ۳۷ دلار افزایش داشت و به ۷۳۵ دلار رسید. MEG نیز با ۵۵ دلار افزایش در ۸۵۵ دلار به ازای هر تن معامله شد.



#شگویا



کارگزاری بانک صنعت و معدن



انتهای خبر

0
0